ניסאן מיקרה חוזרת בגרסה חשמלית

הדור השישי של המכונית הקומפקטית של יצרנית הרכב מיפן זונח את מנוע הבעירה הפנימית ומאמץ עיצוב חדש לחלוטין.

ניסאן מאיצה את פועלה בענף הרכב החשמלי. אחרי שהציגה את ה-N7, מכונית סדאן חשמלית, חשפה יצרנית הרכב מיפן כי היא עובדת על מספר דגמים חשמליים חדשים במקביל, אחד מהם גרסה חשמלית של ניסאן מיקרה, המכוניות הקומפקטית שהוצגה לראשונה בשנת 1982. המיקרה החשמלית מהווה את הדור השישי של המכונית הקומפקטית כשמתחת למעטה החיצוני, נמצאת פלטפורמת ה-AmpR הייעודית לרכבים חשמליים בה עושה שימוש גם רנו 5 E-TECH החשמלי, כך שלמעשה, מדובר ברכבים תואמים – מה שדי בולט לעין אם מסתכלים היטב על התמונות של שניהם.

ניסאן מיקרה החשמלית מיועדת לשוק האירופאי, וייתכן שנראה אותה מגיעה גם לישראל, אך אין בידינו מידע קונקרטי כזה כרגע. הניסאן מיקרה החשמלית משתייכת לסגמנט B, סגמנט הרכבים הקומפקטיים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

למיקרה החשמלית בסיס גלגלים של 2.54 מטרים, 5 מקומות ישיבה ותא מטען אחורי בעל קיבולת של 326 ליטרים, תא מטען גדול יותר מהממוצע בסגמנט זה, שמתקרב בגודלו לתאי מטען של רכבים גדולים יותר. בסיס הגלגלים דומה לבסיס הגלשלים של רכבים כמו האופל קורסה, ככה שאנחנו יכולים לקבל מושג על המימדים שלה עוד לפני שראינו אותה במציאות.

מבט צד על ניסאן מיקרה חשמלית

הרכב מגיע בשתי גרסאות סוללה: סוללה קטנה יותר בקיבולת של 40 קוט"ש עם טווח של 308 ק"מ בין טעינה לטעינה וסוללה גדולה יותר בקיבולת של 52 קוט"ש עם טווח של 408 ק"מ בין טעינה לטעינה. כמובן שמדובר בטווחים שנקבעו על פי התקן, שלא משקפים את טווח הנסיעה הריאלי שיתקבל בתנאי אמת, אלו צפויים לעמוד על בין 230 ק"מ ל-300 ק"מ בהתאמה לנפח הסוללה. ביצועי הטעינה המהירה של הדגם סבירים, עם זמן של חצי שעת טעינה מ-15% ל-80%.

פנים הרכב וסביבת הנהג של ניסאן מיקרה חשמלית

הרכב החשמלי הקומפקטי מגיע מסך תצוגה מרכזי בגודל 10.1 אינטש עם אפליקציות גוגל מובנות, אפליקציית NissanConnect שמספקת מידע כמו מקום המצאו של הרכב, היסטוריית טעינה ועוד, מערכות בטיחות ונהיגה מתקדמות, יכולות V2L, שמאפשר לו לתפקד כמקור אספקת חשמל ועוד.

השיווק של הניסאן מיקרה החשמלית צפוי לצאת לדרך באירופה עוד לפני סוף השנה הנוכחית, שנת 2025. המחירים של הדגם החשמלי עדיין לא פורסמו, אך המחירים של הרנו 5 E-TECH, האח התאום, כן – ככה שאנחנו יכולים לקבל מושג כללי על כמה הולך לעלות הרכב הקומפקטי החשמלי החדש של ניסאן.

מחירו של הרנו 5 E-TECH עם סוללת ה-52 קוט"ש עומד על 32,900 אירו ומחיר הגרסה עם סוללת ה-40 קוט"ש עומד על 25,000 אירו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button