התאום החשמלי של הדיפנדר הקלאסי מתקרב לייצור סדרתי

רכב השטח הקשוח והספרטני של מונרו הסקוטית שמזכיר את אגדת השטח הבריטית מתקרב לייצור כשהחברה מצהירה על הזמנות מוקדמות בעשרות מיליוני דולרים.

"רכב השטח החשמלי האולטימטיבי" של מונרו (Munro), חברת הזנק סקוטית, סיים לאחרונה תקופה של שנה וחצי בה נערכו לרכב מבחני שטח כאלו ואחרים כדי להבטיח שהלקוחות המתעניינים יקבלו את מה שהם מעוניינים לשלם בעבורו – רכב שטח חשמלי בסגנון הלנד-רובר דיפנדר הקלאסי, זה שהיה רכב שטח ספרטני בעל עיצוב קובייתי, לא זה שהפך לסמל סטטוס של העשירון העליון.

אגב לקוחות מתעניינים – על פי מונרו יש כבר 246 כאלו שהזמינו את הרכב מראש, הזמנות מוקדמות בסך של לא פחות מ-17 מיליון דולר.

בעוד שיש רכבי שטח חשמליים המיוצרים בייצור סדרתי כמו הדגמים של ריביאן והדגמים של ג'יפ, רכבים חשמליים ספרטניים בסגנון הלנד רובר דיפנדר כמעט ולא קיימים – במונרו זיהו את זה והחליטו "לתקוף" את החוסר הזה. בולינגר (Bollinger) היא חברת הזנק נוספת לה רכב שכזה, אך החברה נמצאת בקשיים כלכליים חריפים ולא ברור אם תשרוד עוד הרבה זמן.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

במונרו לא בונים רק על לקוחות פרטיים אלא גם על כוחות בטחון והצלה וגופים ממשלתיים שעשויים להתעניין ברכב השטח החשמלי.

מבט צד על מונרו EV, בתצורת כבאית אש צבועה באדום

"למוצרים שלנו יש תכונות שטח מובילות בשוק, פלטפורמה הניתנת להתאמה ליישומים מיוחדים, ואסטרטגיית בטיחות ייחודית שנועדה להתמודד עם הסיכונים העומדים בפני כלי רכב קלים בסביבות קיצוניות ובלתי צפויות", אמר אנדרסון, "על ידי ייצור כלי רכב חשמליים עמידים, ארוכי טווח וקלים לשימוש, מונרו מציעה אלטרנטיבה נקייה למגזרים שבאופן מסורתי מסתמכים על רכבי 4×4 זוללי דלק להפעלה".

מבט אחורי על רכב השטח החשמלי של מונרו EV

רכב השטח החשמלי של מונרו מגיע עם שלדת סולם, סרנים חיים, נעילות דיפרנציאל, זווית גישה של 84 מעלות וזווית נטישה של 51 מעלות, אורכו קצת יותר מ-4.5 מטרים, רוחב של מעט יותר מ-1.8 מטרים, בסיס גלגלים של מעל ל-3.2 מטרים ויכולת העמסת משקל של קצת יותר מטון אחד.

רכב השטח החשמלי מוצע ב-3 קונפיגורציות: 2 גרסאות מוכנות, סגורה או עם ארגז אחורי פתוח (ממש כמו הדיפנדר הקלאסי) וגם אופציה לקנות את השלדה בלבד מה שמאפשר ללקוחות לעצב את הרכב ככל העולה על רוחם.

סדרת ה-M של מונרו מגיעה בשתי גרסאות מנוע: גרסת הכניסה M170 עם מנוע חשמלי בעל הספק של כ-230 כ"ס ויכולת גרירה של 2.2 טונות, וגרסת ה-M280 החזקה יותר עם מנוע חשמלי בעל הספק של 375 כ"ס ויכולת גרירה של 3.5 טונות.

פנים הרכב וסביבת הנהג של מונרו EV, רכב שטח חשמלי

עד כאן הכל נראה טוב אבל ברגע שראינו את טווח הנסיעה הצפוי של רכב השטח החשמלי של מונרו ההתלהבות שלנו קצת הצטננה, בלשון המעטה. על פי החברה, סדרת ה-M צפויים להפיק טווח נסיעה של כ-274 ק"מ בלבד מסוללת ה-85 קוט"ש של הרכב, מה שאומר שבהעמסה של הרכב, טווח הנסיעה הריאלי יכול להיות כ-200 ק"מ במקרה הטוב.

מצד אחד מבאס, מצד שני נראה שזה לא הפריע למאות אנשים להצהיר על כוונתם לשלם לא פחות מ-63,000 פאונד בעבור רכב השטח החשמלי המסוקס.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button