בקיה הולכים עד הסוף עם הכוונות שלהם להוביל את תעשיית הרכבים המסחריים החשמליים הקלים. הקוריאנים מכוונים לכושר ייצור של רבע מיליון רכבי PBV – Platform Beyond Vehicle, רכבים מסחריים חשמליים קלים המבוססים על הפלטפורמה הייחודית של קיה בשנה, כאשר תושלם הקמת EVO Plant, המתקן החדש שמוקם באזור העיר הוואסאונג שבדרום קוריאה, בעלות כוללת של כ-2.75 מיליארד דולר.
בקיה השלימו את בניית חלקו המזרחי של המתקן, EVO Plant East, וכעת נערכים להמשך העבודות להקמתו של החלק המערבי, EVO Plant West.
״קיה ממנפת את החשמול של כלי רכב מסחריים קלים כהזדמנות מרכזית למצב את כלי הרכב המסחריים הקלים (PBVs) כעסק מרכזי עתידי. בעודנו ממשיכים במסע שלנו לעבר ניידות בת קיימא בעתיד, קיה ממשיכה להיות שותפה מהימנה בבניית עתיד טוב יותר עבור קוריאה – ועבור האנושות כולה.״ הצהרתו של נשיא קיה הו-סונג סונג, שאירח באירוע גם את ראש ממשלת דרום קוריאה ואת צמרת הממשלה הדרום קוריאנית ובכירים גם מיונדאי.
במפעל EVO של קיה, שם המשלב בין המילה "אבולוציה" (Evolution) ל"מפעל", יעשו שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ותהליכים אוטומטיים שלא מצריכים התערבות אנושית ולצד זאת ישימו דגש על קיימות ועל סביבה ממוקדת אדם, במחלקות שבהן כן נדרשת התערבות אנושית, כמו בקו הייצור הסופי של רכבי ה-PBV.
לקיה יש מספר דגמי רכבים מסחריים חשמליים קלים: ה-PV5 שייוצר באגף המזרחי וה-PV7 שייוצר באגף המערבי. במקביל לפסי הייצור ה"רגילים" בקיה עומלים גם על הקמתו של PBV Conversion Center – אגף מיוחד בו יעברו רכב ה-PBV התאמות מיוחדות בעבור לקוחות שירצו בכך.
רכבי ה-PBV של קיה, ה-PV5 וה-PV7 זמינים במספר תצורות – כרכבי וואן להסעת נוסעים או כרכבים מסחריים סגורים – בסוף חודש אוקטובר 2025 קבע הקיה PV5 שיא גינס חדש, אחרי שנסע מרחק של קרוב ל-700 ק"מ בלי לעצור לטעינה כאשר הוא מועמס במשקל המלא המותר של כ-665 ק"ג – נסיעה משולב עיר ובין עירוני, שארכה מעל ל-22 שעות.
האתגר שלקחה על עצמה קיה לשבירת שיא הגינס התבצע במסגרת ההכנות לשיווק הקרב של ה-PV5 באירופה, לקראת סוף השנה הנוכחית, שנת 2025.

