הפעם זה יצליח? להונדה כבר היה רכב חשמלי קטן, הונדה e, שיוצר בין השנים 2020 ל-2024 ושווק ביפן ובאירופה. אבל ההונדה E היה רחוק מלהיות מוצלח, בעיקר בגלל שילוב של טווח נסיעה נמוך ומחיר יחסית גבוה, עד שבהונדה החליטו על הפסקת הייצור של הדגם. וכעת, מספר שנים אחרי, מציגים בהונדה רכב חשמלי קטן חדש, את ה-N-ONE e.
ה-N-ONE e מהווה את הגרסה החשמלית של ה-N-ONE בגרסת הבעירה הפנימית, שנמכרת ביפן מאז שנת 2012. ה-N-ONE e משתייך לסוג רכבים שנקרא Kei Car – מכוניות זעירות הנפוצות ביפן. בסיס הגלגלים של ההונדה N-ONE e לא פורסם על ידי היצרן, אך אנחנו יודעים כי בסיס הגלגלים של ה-N-ONE הלא-חשמלי עומד על קצת יותר מ-2.5 מטרים. בשנת 2024 הציגו בהונדה את ה-N-VAN e, מיניוואן קיי-קאר קטן חמוד וחשמלי גם כן.
ההונדה N-ONE e בעל 4 דלתות (2 דלתות בכל צד) ודלת תא מטען אחורית, ובפנים בולט בחסרונו מסך התצוגה, פיצ'ר שהתרגלנו לקבל בכל רכב בשנים האחרונות. מצד שני, יש כל מיני פתרונות אחסון מגניבים ושימושיים.

ההונדה N-ONE e מציע 4 מקומות ישיבה (אם כי כנראה שלא מדובר ברכב הכי מרווח שיש) וטווח נסיעה של 270 ק"מ על פי תקן WLTP, שזה כבר שדרוג משמעותי מהנתונים של ההונדה e.
הרכב הקטן מצויד במנוע חשמלי בעל הספק של 63 כ"ס ועל פי הונדה אפילו יכולות V2H (רכב-לבית), שמאפשרות לרכב לתפקד כספק חשמל לבית במקרה של הפסקת חשמל – אם כי לא ברור עד כמה יכולות אלו יעילות ברכב חשמלי קטן מימדים כמו ה-N-ONE e.

האם העובדה שבהונדה מפרסמים את טווח הנסיעה על פי תקן המדידה האירופאי אומר שה-N-ONE e צפוי להגיע גם לשם (ואז גם לישראל)? אחד הרכבים שתפסו את תשומת הלב בפסטיבל המהירות של גודווד שהתקיים לאחרונה היה רכב קונספט של הונדה שנקרא Super EV (סרטון בראש הכתבה) שמיועד לשוק האירופאי ונראה דומה מאד עד זהה ל-N-ONE e – כך שהתשובה לשאלה הזו עשוייה להיות חיובית.
אנחנו מקווים שבהונדה עשו שיעורי בית מהמקרה של ה-e ויביאו את ה-N-ONE e במחיר שתואם את ביצועיו וגודלו של הרכב.