
בשנת 2025 יש לא מעט רכבים חשמליים חזקים שנעים על הכבישים, אבל יש חזקים, ויש חזקים. אחד מהרכבים שיצטרף לקבוצה השנייה בקרוב הוא קאדילק אופטיק V, גרסת הביצועים של רכב הפנאי החשמלי שהוצג לאחרונה לקהל הישראלי.
הדגם הראשון של קאדילק שקיבל את האות V המצביעה על כך שמדובר בגרסת ביצועים הוא הליריק – רכב פנאי חשמלי שרירי עם הספק של 615 כ"ס.
מבחינת היררכיה, האופטיק הוא הראשון בליין הדגמים החשמליים של קאדילק, אחריו הליריק, ואז הוויסטיק ואז קאדילק אסקלייד החשמלי העצום.
האופטיק V בעל הספק נמוך מעט מזה של הליריק V, אם אפשר לומר בכל צורה שהספק של 519 כ"ס הוא הספק נמוך. גרסת ה-V מציעה הספק כמעט כפול מזה של האופטיק הרגיל, שמציע הספק של 300 כ"ס, שפתאום נראה צנוע.
עם זינוק ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך 3.5 שניות (כשמצב בקרת זינוק מופעל), האופטיק V הוא כנראה אחד מרכבי הפנאי הכי מהירים שכסף יכול לקנות.

גם הטעינה מהירה כשעל פי קאדילק, סוללת האופטיק V תקבל תוספת טווח של יותר מ-100 ק"מ בתוך כ-10 דקות טעינה בלבד.
עם סוללת 85 קוט"ש, הקאדילק אופטיק V מציע טווח נסיעה של כ-440 ק"מ, טווח נסיעה שדי קרוב לטווח הנסיעה שהרכב צפוי להוציא בתנאי נהיגה ונסיעה ריאליים בנסיעה בקצב סביר ולא בניצול של פוטנציאל הביצועים המלאים שיש לרכב.
וכדי להבטיח שפוטנציאל הביצועים המלאים של הקאדילק אופטיק V יוכל "לרדת" לכביש בצורה היעילה בתור שיש, רכב פנאי השרירים החשמלי מקבל מערכת בולמים אדפטיביים, מערכת לניהול מומנט וצמיגים שפותחו במיוחד בעבור הדגם.
הרכב מציע מראה אגרסיבי וספורטיבי יותר מהקאדילק אופטיק הרגיל, שבולט בחישוקי 21 בעלי עיצוב מיוחד, פגוש קדמי מעוצב, מושבים והגה ספורטיביים, הצבע הכחול היפייפה שמופיע כאן בתמונות ועוד.

כמה עולה התענוג? הקאדילק אופטיק V שצפוי להגיע לייצור בתחילת השנה (2026) יעלה קצת פחות מ-69,000 דולר, כמעט 10,000 דולר פחות מאחיו הגדול הליריק V וכ-15,000 יותר מהאופטיק הרגיל, תוספת לא מבוטלת.
האם נזכה לראות את גרסת הביצועים של קאדילק אופטיק מגיעה לישראל? עדיין מוקדם לדעת.