האאודי הסיני שמשגע את הסינים

המיזם המשותף של SAIC-אאודי נושא פירות, ה-E5 ספורטבק החשמלי הוצג וזכה ליותר מ-10,000 הזמנות מוקדמות בפחות מחצי שעה.

כשנה וחצי לאחר שנחתם, שיתוף הפעולה בין אאודי ל-SAIC מתחיל להניב פירות. החברות חשפו את הדגם החשמלי הראשון שלהן, אאודי E5 ספורטבק, שמיועד נכון להיום לשוק המקומי בלבד, במחיר התחלתי השווה לקצת יותר מ-32,000 דולר. והקהל – הגיב בכמות, ובמהירות – באאודי-SAIC אמרו שהם קיבלו מעל ל-10,000 הזמנות מוקדמות ל-E5 ספורטבק, בתוך חצי שעה בלבד.

שיתופי פעולה בין יצרניות רכב סיניות ליצרניות רכב לא סיניות הם לא נדירים, כמו הונדה שמשתפת פעולה עם דונפנג, פורד שמשתפת פעולה עם צ'אנגן, ועוד. במקום להקים אופרציה של ייצור מ-0 שהיא יקרה מאד ותיקח שנים בודדות לכל הפחות, יצרניות הרכב המערביות פשוט חוברות ליצרניות מקומיות שמחזיקות בתשתיות קיימות – מה גם שיצרניות אלו מועדפות על ידי הממשל הסיני ומקבלות ממנו גם מימון בלא מעט מן המקרים, הטבות שלא בטוח שיצרניות לא-סיניות יוכלו ליהנות מהן.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

אאודי E5 ספורטבק הוא רכב חשמלי בעיצוב "פאסטבק", מבוסס על רכב הקונספט אאודי E – ובניגוד למקרים רבים אחרים, גרסת הקונספט נראה דומה מאד לגרסת הייצור הסדרתי.

מבט קדמי על אאודי E5 ספורטבק

אחד האלמנטים המרכזיים שמבדילים את ה-E5 ספורטבק מדגמים חשמליים אחרים של אאודי המיועדים לשווקים מערביים, היא הפלטפורמה – בעוד שהאחרונים עושים שימוש בפלטפורמת ה-MEB של פולקסווגן או פלטפורמת ה-J1 בה עושה שימוש אאודי אי-טרון GT, כאן מדובר בפלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים שפותחה על ידי SAIC.

במקרה של האאודי E5 ספורטבק, הפלטפורמה מגיעה ב-3 גרסאות סוללה: 76.2 קוט"ש, 83.3 קוט"ש ו-100 קוט"ש, עם טווחי נסיעה הנעים בין 618 ק"מ ל-773 ק"מ בשתי גרסאות ההנעה האחורית בהן ה-E5 ספורטבק ובין 623 ק"מ ל-647 ק"מ בשתי גרסאות הקוואטרו, גרסאות ההנעה הכפולה.

לגרסאות ההנעה הכפולה הספק מירבי של 787 כ"ס ותאוצה ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך 3.4 שניות. כמובן שכלל שביצועי הרכב עולים, כך יורד בהתאם טווח הנסיעה, הרי אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

חשוב לציין כי טווחי הנסיעה של הדגם נמדדו בתקן CLTC הסיני (כיאה לרכב שמושק לשוק הסיני), שנחשב למפרגן במיוחד – כך שטווחי הנסיעה של הרכב צפויים להיות נמוכים יותר בתנאי אמת, כנראה באיזור ה-450 ק״מ לגרסאות עם הסוללה הקטנה ועד ל-600 ק״מ במקרה של הסוללה הגדולה ביותר.

מבט צד על אאודי E5 ספורטבק

ה-E5 ספורטבק אמנם מוגדר כרכב "פאסטבק", אך הוא ארוך, ארוך מאוד, כמעט 5 מטרים אורכו, ובסיס גלגליו כמעט 3 מטרים שלמים. 

וכמו שהסינים אוהבים, ה-E5 ספורטבק עמוס בטכנולוגיה ובחיישנים, החל ממסך ה-59 אינץ' האולטרה-רחב ש"רץ" בפנים מצידו הימני אל צידו השמאלי של הדשבורד, מצלמות במקום מראות (לא פיצ'ר חדש אבל עדיין מגניב), תאורה מיוחדת, חומרים מוקפדים, הפעלה קולית, טעינה אלחוטית למכשיר הנייד, 27 חיישנים כולל לידאר שתומכים ביכולות נהיגה אוטונומיות, מתלי אוויר ומערכת שמע של BOSE ברמות הגימור היקרות ועוד.

פנים הרכב וסביבת הנהג של אאודי E5 ספורטבק, עם מסך ארוך שנמתח לאורך כל הדשבורד

אאדי E5 ספורטבק משווק כאמור ב-4 גרסאות, שתי גרסאות הנעה אחורית ושתי גרסאות קוואטרו כפולות הנעה – כשהמחירים נעים בין סכום השווה ל-32,400 דולר לגרסה הבסיסית ועד לסכום השווה ל-44,000 דולר לגרסה היקרה והחזקה ביותר.

מה דעתכם על האאודי הסיני החשמלי הראשון?

מאמרים נוספים

3 תגובות

  1. מרוב חישנים ואלקטרוניקה אין סיכוי שהרכב ישרוד את הגשם הראשון או מנהרת שטיפה

  2. 120 אלף שקל כאן תעלה 300 אלף בערך-לכן יתקעו כל היבואנים החמדנים עם הרכבים עד שנקבל מחירי אירופה.

    1. צודק..כאן תעלה יותר מ300..חמדנים..נוכלים..טמעים..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button