
הרבה לפני שאאודי הפכה מזוהה עם רכבי פנאי חשמליים, יצרנית הרכב הגרמנית סיפקה לנו כמה אייקונים מוטוריים כמו אאודי TT או אאודי R8. דגמי הסדאן השונים אמנם קיבלו גרסאות קופה כאלו ואחרות, וכמובן שלא שכחנו גם את אאודי אי-טרון GT, אבל אף אחד מהם לא היה מעוצב בסגנון קופה "של פעם", שמזכיר את דגמי הקוואטרו האגדיים של החברה משנות ה-80 וה-90 של המאה הוקדמת.
הקונספט החדש של אאודי, אאודי C, משנה את התמונה, עם עיצוב קופה בולט ומושך – היו גם כאלו שגרסו שהוא מזכיר להם דגמים של פורשה כמו ה-718, ואנחנו הלכנו אפילו עוד יותר אחורה – כי בצבע הכסוף הזה האאודי C קונספט מזכיר לנו אפילו את הפורשה 356.

מי שעוד עולה בהקשר של ה-C קונספט הוא האאודי E קונספט, רכב שהוצג תחת מותג אאודי לשוק הסיני בלבד – קווי העיצוב הכלליים של שני דגמי הקונספט נראים לנו כחופפים בלא מעט נקודות, כשה-E נראית כמו הגרסה לייצור סדרתי של ה-C.
״בעיצוב המתמקד בבהירות, אאודי עושה צעד נועז לעבר אסתטיקה מופשטת ועל-זמנית, שתמשיך לבדל את החברה בתקופות של תחרות גוברת״, באאודי גייסו את מאסימו פראסקלה לתפקיד מנהל קריאייטיב ראשי בשנה שעברה, ונראה כי הגיוס מתחיל להניב כעת פירות. פראסקלה הגדיר את שפת העיצוב של האאודי C קונספט במונח פשטות רדיאקלית (Radical Simplicity).
האות C נלקחה מה-Auto Union Type C, מכונית מרוץ עם מנוע V16 משנות ה-30, פרויקט שאאודי הייתה שותפה בו עם חברות נוספות.

ניתן לראות כי האאודי C קונספט מגיע עם שני מקומות ישיבה וללא צינורות פליטה – מה שמעיד על העובדה כי מדובר ברכב חשמלי, וללא חלון אחורי – כך שבוודאי יהיו שם מצלמות שימלאו את תפקידו. האאודי C מציע תא נהג מינימליסטי עם מסך תצוגה לא גדול וכמעט ללא כפתורים פיזיים בולטים, למי שאוהב את המראה הנקי. אנחנו אהבנו את ידיות הדלתות ה"רובטסיות" האלו.

האם זה אומר שבאאודי החליטו לשים יותר דגש על התשוקה מאשר על הפונקציונאליות בעיצוב ושאנחנו עתידים לקבל דגמים חשמליים שנראים כמו ה-C? אנחנו לא יודעים, אבל מקווים.