fbpx

מפת עמדות טעינה לרכב חשמלי – EV Charging Stations

במפה הבאה ניתן למצוא רשימה של תחנות טעינה לרכבים חשמליים הפרוסות ברחבי המדינה. לצערינו אין דרך מסודרת לקבל את המידע על כל עמדות הטעינה בארץ ואת תפוסתן בזמן אמת, ולכן אנחנו ממליצים לוודא שהעמדה פעילה ופנויה לפני הגעה לעמדה באפליקציה של מפעיל העמדה.

הצג במפה
 
טעינה רגילה
 
טעינה מהירה
 
טסלה סופרצ׳רג׳ר

ייתכן וחלק מעמדות הטעינה לרכבים חשמליים המוצגות במפת עמדות טעינה לרכב חשמלי לא יהיו פעילות או תפוסות במלואן.

במקרה שאתם מתכננים נסיעה ארוכה, מומלץ להתקשר לחברה או לעסק האחראי על עמדת טעינה לרכב חשמלי טרם ההגעה בכדי לוודא שהיא פעילה ומתאימה לרכב שלכם. בנוסף לכך חלק מעמדות הטעינה נמצאות בחניונים בתשלום, והטענת הרכב כרוכה בתשלום עבור כניסה לחניון. במידה וידוע לכם על עמדת טעינה לרכב חשמלי שלא מופיעה במפה, על מידע חדש או על טעות שמצאתם במפה, נשמח אם תעדכנו אותנו על מנת שנוכל לשמור על המפה עדכנית ואמינה.

אם יש לכם הצעות לשיפור, נשמח אם תשתפו אותנו.

שאלות נפוצות בנושא טעינה של רכב חשמלי

האם כל עמדות הטעינה מתאימות לרכב שלי?

בגדול כמעט כל העמדות מתאימות לכל הרכבים*, למעט עמדות הטעינה המהירות של טסלה הנקראות סופרצ׳ארג׳רס. העמדות האלו מסומנות באדום במפה, והן מתאימות לרכבי טסלה בלבד. בנוסף חשוב להבדיל בין טעינה רגילה, שיכולה לארוך מספר שעות, לטעינה מהירה.

טעינה רגילה מתאימה למצבים בהם הטעינה מתבצעת ביעד אליו אתם נוסעים. לדוגמה, בית מלון, או מקום עבודה ששוהים בו זמן רב. במקרה כזו תוכלו להטעין את הרכב במשך מספר שעות. אם אתם מעוניינים לטעון את הרכב במהירות בזמן עצירה, אתם צריכים להתחבר לעמדה מהירה.

מידע מפורט בנושא תוכלו למצוא במדריך שלנו לטעינה של רכב חשמלי. אם אתם מתכננים נסיעה לאילת, תוכלו למצוא את כל המידע על עמדות טעינה לרכב חשמלי ואיפה כדאי להטעין בדרך לאילת.

* שימו לב כי רכבים שלא תומכים בטעינה מהירה יכולים להתחבר רק לעמדות רגילות, המשתמשות בחיבור הנקרא Type2. רכבי GAC GE3 לא יכולים להתחבר לעמדות הטעינה המהירות המופיעות במפה.

** רכבי ניסאן ליף, ניסאן eNV200 ולקסוס מצויידים בחיבור מהיר הנקרא CHAdeMO, אם אתם מתכננים לטעון את הרכב בעמדה מהירה חשוב לוודא כי העמדה תומכת גם בחיבור CHAdeMO.

היכן ממוקמות עמדות הטעינה של טסלה (סופרצ׳ארג׳ר)?

נכון להיום טסלה מפעילה עמדות טעינה מהירות בחמישה מיקומים בארץ – עפולה, חיפה, תל אביב, מצפה רמון ואילת. כל תחנות הטעינה של טסלה כוללות עמדות מהירות בלבד, ובשלב זה הן פתוחות לרכבי טסלה בלבד. ניתן למצוא את המיקום המדויק של עמדות אלו במפה בראש העמוד.

נכון להיום העמדות של טסלה פתוחות רק לרכבים של טסלה. תוכלו לראות את מיקומי העמדות גם ממסך הרכב בלחיצה על כפתור הטעינה במפה, כולל את תפוסתן בזמן אמת.

מה ההבדל בין טעינה רגילה לטעינה מהירה?

טעינה רגילה אורכת לרוב מספר שעות והיא מתאימה למקרים בהם משאירים את הרכב לחניה ממושכת כמו לדוגמה בבית, במהלך הלילה בבית מלון או בעבודה. טעינה מהירה מתבצעת מעמדות מיוחדת (המסומנות בירוק במפה), והן מאפשרות לקבל טווח נוסף של 100 קילומטרים בחמש עד 15 דקות כתלות בעמדה והרכב.

תוכלו לקבל מידע נוסף על ההבדלים בין סוגי הטעינה במדריכים הבאים:
טעינת רכב חשמלי – המדריך המלא
מה זה טעינה מהירה של רכב חשמלי?

כמה עולה טעינה של רכב חשמלי?

עלות הטעינה תלויה ברכב ובמיקום הטעינה, עלות טעינה בעמדת ביתית תעלה כ-20 שקלים לרכב עם סוללה קטנה ועד 50 שקלים לרכב עם סוללה גדולה. תוכלו לקבל מידע על עלויות טעינה במדריך זה. עם זאת טעינה בעמדה ציבורית יקרה יותר, ומחירי העמדות נעים בין 0.75 אגורות לקילוואט שעה ועד 2.30 שקלים לקוט״ש בחלק מהעמדות הסופר מהירות. לצורך השוואה עלות של קוט״ש בעמדה ביתית עומד על 0.51 אגורות.

כדי לקבל מידע על עלות הטעינה בעמדה מסויימת הכנסו לאפליקציה או לאתר של מפעיל העמדה ובפרטים על העמדה באפליקציה תוכלו לקבל מידע על עלות הטעינה.

כיצד משלמים על הטעינה?

רוב עמדות הטעינה בישראל דורשות התקנת אפליקציה על המכשיר הנייד, או שימוש בצ׳יפ מיוחד שמונפק על ידי החברה המפעילה של העמדה. אנחנו ממליצים לכם להתקין מראש את האפליקציות ולהרשם מראש לאפליקציה של המפעיל.
לכל המפעילים של עמדות הטעינה יש אפליקציות מותאמות לאנדרואיד ולאייפון. תוכלו למצוא את המפעיל של העמדה על ידי לחיצה על העמדה במפה. באפליקציה תוכלו גם לראות את תפוסת העמדות, ואת תקינותן.

47 תגובות

  1. מעולה שיש אתר שמנסה לעשות קצת סדר בבלאגן, כמה הצעות לשיפור אם אפשר
    1 – אשמח לדעת למתי המידע מעודכן (תאריך בתחילת הדך מאד יעזור)
    2 – צריך להקפיד יותר על המיקומים במפה, לדוגמא, התחנה בחוף צאלון בכנרת מופיע בכלל ליד מנחמיה, שזה כמעט 20 ק"מ משם… ראיתי עוד חריגות כאלו ואחרות מהמיקום

  2. מחפש לרכוש 20 שלטים "עמדת טעינת רכב חשמלי" עם הפיקטוגרמה.
    תודה

  3. אנוכי שוקי אלדן מעוניין לאפשר בחניון בבעלותי באיזור מרכזי הקמת עמדות טעינה לרכבים מכל סוג שהא 24/7.במידה וחברתכם מעוניינת אשמח שתיצרו עימי קשר בטל 0528882881 להמשך טיפול.

  4. מדי יום אנו שומעים על עוד ועוד יבואנים שמיבאים דגמים חשמליים וכתוצאה מכך אני מאמין שתהיה פריסה גדולה יותר של נקודות הטענה ואני סבור שלא ירחק היום בו יגיעו רכבים חשמליים עם טווח נסיעה של 700 ואף 800 ק"מ.

  5. השלב הבא הוא, שיגידו לכם לאן אתם יכולים להגיע עם המכונית ולהיכן אינכם יכולים להגיע. ידוע כבר שהתוכנית היא למנוע מהמכונית שתשלט ע"י הלוויינים של המופרע מטסלה להחליט מה יהיו גבולות הגזרה שלכם.

    1. חחחחח אהה עכשיו זה קטע של קונספירציות. ייאלה גם אני רוצה.
      השלב הבא הוא שיכניסו לבני אדם צ'יפ כדי שהקורונה תשלוט עליהם. ולכלבים יהיה שלט שיוכלו לשלוט בבני האדם איפה ללכת ברגל.

  6. יש אפליקציה מעולה אוניברסלית, לכל החברות וכולל ניווט מפורט סוגי חיבורים וסטטוס תקינות ותור. Plug share

    1. האפליקציה אכן יפה אך היא אינה פותרת אותך מאפליקציות של חברות כי צריך להכניס אמצעי תשלום. יזם חכם יכין אפליקציה כללית בדומה לפנגו. תכניס אמצעי תשלום פעם אחת וממנו תזוכה החברה ממנה טענת.
      מי מרים את הכפפה?

    2. לא אפליקציה מעולה ילא נעליים. המידע שם חלקי מאד וברובו גם לא מעודכן. שיעשו שם עבודה רצינית יותר..

  7. שלום למערכת,

    קודם כל, שאפו על האתר. הוא נהדר!
    מספר הרכבים החשמליים בארץ נמצא בעליה מתמדת וישנו הצורך באינפורמציה לגבי עמדות הטעינה און-ליין באפליקציה. לכל חברה יש אפליקציה משלה והן רבות.
    אולי תזמו יצירת אפליקציה משותפת לכל החברות ואז יהיה יותר קל לאתר עמדת טעינה קרובה בזמן אמת. התשלום יהיה הרי ממילא לחברה עצמה אך תהיה דרך להתחבר אליה בלי להוריד אפליקציות רבות.
    זה פשוט עניין של שיתוף פעולה בין החברות וכולם ירוויחו מזה – הנהגים, עם אפליקציה ייעודית אחת ולא רבות, והחברות, שהנהגים שיטעינו את רכביהם בחברות שונות ולא ייצמדו לאחת או שתיים שהתקינו את האפליקציה שלהם.

  8. האם יש אפליקציה לעמדות טעינה ? שתי אפליקציות שניסיתי- אפקון ו-EV , לא פעילות.
    תודה

    1. שלום רב,

      לי יש של ג'נרג'י. ניסיתי את השתיים שהזכרת אבל הפסקתי את ההתקנה לפני הכנסת אמצעי התשלום. נראה שהן כן פעילות.

  9. שלום

    אשמח לעזרה…
    רכשתי קיה נירו פלאג אין וקיבלתי עם הרכב כבל טעינה
    שהגעתי לחניון עם טעינה ציבורית נדמה הכבל לא היה מתאים. נציג השירות אמר לי שזה מתאים למכונית עם כבל TYPE 2
    ושלי כנראה לא כזה.

    אשמח לקבל הסבר ואיפה יש עמדות הטענה ציבוריות לTYPE 1

    1. כדאי לך להוריד אפליקציות של החברות השונות (סונול evi, חברת gnrgy, וכד'), שם עבור כל עמדה מצוין באילו סוגי טעינה היא תומכת, והאם היא פנויה.

    2. יכול להיות שאתה לא מחבר את הכבל עד הסוף בשני צדדים בגלל זה לא עובד לך, הרכב לא נועל כבל עד שתחבר על הסוף.

  10. אם אין עמדות טעינה זמינות ונגישות בכל הערים בארץ מבלי לחכות בתור(כי גם הטענה גוזלת זמן)
    לא כדאי לרכוש רכב חשמלי
    בינתיים לאורך כביש 6 יכולים להקים תחנות כאלה

    1. במרכזי הערים בעלי החניונים גם יכולים לשדרג את העסק שלהם.
      כדי לענות על הצורך של נהגים שנמצאים במרכז העיר אבל מחוץ לבית

  11. מישהו ידוע אם כדאי לקנות אנו פלואנס חשמלי שנת 2013.ואם אפשר לצאת איתו לנסיעות של 230000 קילומטר?

  12. כיום קמים פרויקטים ייחודיים לפריסת תשתית טעינה ציבורית לכלי רכב חשמליים בערים השונות בשיתוף העיריות
    תחבורה חכמה בישראל לא תתאפשר ללא מעורבות והובלה של הרשויות המקומיות בפרישה של תשתיות מתאימות. במילים אחרות, אם ישראל רוצה להצטרף למגמה העולמית של כניסת הרכבים החשמליים למערך התחבורה שלה היא חייבת להיערך בהתאם.
    לדוגמא פרויקט בחיפה שמובילה השלוחה הישראלית של חברת גרינספוט הבינלאומית
    נתמך במימון משרד האנרגיה והמינהלת לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה
    אי יכולת לרכוש רכב חשמלי בטרם ישנה תשתית טעינה זאת הבעיה העיקרית ובממשלה שלנו הבינו את זה והתחילו לתמוך כלכלית על מנת ליצור תשתיות שיגרמו לציבור לרכוש ולעשות שימוש ברכב חשמלי
    כל המהלך הזה יגרום לעליה חדה ברכישת רכבים חשמליים בישראל ויגרום לפריסה עצומה של עמדות טעינה בכל רחבי הארץ
    מאמין שעניין של שנה שנתיים עד שזה יהפוך להיות נוף קבוע בכל מקום שבו נסתובב
    מידע על הפרויקט הזה ועוד בכתבה הזאת https://www.themarker.com/labels/transportationofthefuture/1.8034033
    מידע על התחום באופן כללי במגזין הירוק של גרינספוט שהולך ומתחיל לייצר תוכן חדשותי איכותי על כל התחום באופן כללי https://www.greenspot.co.il/

    1. הקמת תחנות טעינה ואפילו לא אחת בכביש 6 איפה המחשבה ,החסם הכי גדול הוא היכולת לחצות את המדינה בביטחה מאזור לאזור
      שמשהו יתעורר.

      1. צודק מאוד איך המדינה לא מעודדת מיידית טעינה מהירה CCS בכביש 6 ובכלל????

    1. אני ממש מעוניינת לקנות רכב חשמלי משפחתי. יש המלצות?
      והאם לדעתכם מספיקה עמדת טעינה ביתית ללא צורך בטעינה נוספת בדרך? בידיעה שאיני נוסעת יותר מ150 ק"מ ביום?
      האם שווה לקנות רכב חשמלי כרכב המשפחתי או להשאיר בינתיים את הרכב המשפחתי מונע בבנזין?
      אשמח מאוד לתגובות מאנשים שמשתמשים במיוחד ברכב חשמלי כרכב המרכזי של המשפחה.
      תודה

      1. שלום. 150 ק"מ ביום זה לא מעט. עם רכב חשמלי ממוצע תאלצי להטעין אותו כל יומיים-שלושה. אם בכל זאת את רוצה לדעת מה קיים היום בארץ:
        כיש את ה GAC GE3, עם טווח מוצהר של כ 300 ק"מ. או את ה MG ZS EV עם טווח של כ 260 ק"מ. שניהם יכולים להתאים למשפחה. אישית לא הייתי ממליץ על ה GAC כי חסרות לו מערכות בטיחות אקטיביות שנהיו כמעט סטנדרט היום ברכבים חדשים. ל MG טווח קצר יחסית.
        לעניות דעתי עדיף לך רכב היברידי או היברידי פלאג-אין, כדי לחסוך בדלק.

        1. היום יש רכב חשמלי ליונדאי 311 ק"מ 7 כוכבי בטיחות, בהצלחה
          לא להתבלבל יש יוניק היברדי ויש יוניק חשמלי!

        2. קיה נירו מצהירים על טווח של 450 ק"מ בפועל אני מעריך 370-390 ק"מ תלוי אם מפעילים מזגן אם נסיעה רגועה אם יש מיטען ברכב וכדומה.

  13. על פי התאור כאן, אין מספיק תחנות טעינה פעילות ולכן יהיה פתטי לרכוש מכונית חשמלית ולבזבז זמן על חיפוש תחנת טעינה פנויה.

    1. כי להרוס את העולם ולשלם כפול על בנזין וסולק זה לא פתטי , בחייאת בני אדם תתעוררו , זה ברור שזה עיניין של היצע וביקוש אבל לא הגיוני לשלם על חומר שהורס את הכדור כלכך הרבה כסף שיש לנו מול העיניים אלורנטיבה כלכך הרבה יותר טובה

      נ.ב לרוב המכוניות החשמליות יש היום טווח של חיפה וחזור אם לא יותר , אם אתה מתכנן לנסוע כל יום לאילת אז בהחלט מכונית חשמלית לא בשבילך

        1. באמת ???
          תלמד קצת חשמל ופיזיקה ואז תוכל לומר משהו, עד אז עדיף שלא תשחרר הצהרות לא מבוססות לחלל האוויר

  14. הפיתרון המושלם לדווח לוויז מיקומים של עמדות טעינה
    כמו שהיום יודע להודיע על תחנות דלק בדרך

    1. אם אין עמדות טעינה זמינות ונגישות בכל הערים בארץ מבלי לחכות בתור(כי גם הטענה גוזלת זמן)
      לא כדאי לרכוש רכב חשמלי
      בינתיים לאורך כביש 6 יכולים להקים תחנות כאלה

    1. איך אפשר לדעת את הטלפון ?
      והשעות .
      והאם עמדת הטענה מהירה/ איטית פנויה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button