הרכב המסחרי החשמלי להובלת נוסעים של מרצדס הוא הגרסה החשמלית של החברה לרכבי סדרת ה-V (V class), רכבי ההסעה הפופולריים שלה. ה-EQV הוא המועמד המושלם לשירותי הסעות יוקרתיים – לפחות עד שמיניבוס חשמלי יהפוך להיות הסטנדרט. עם טווח נסיעה מרשים ביותר, טעינה שאינה דורשת זמן רב ויכולת לאכלס שישה נוסעים בנוסף לנהג, הביקוש לו צפוי להיות גבוה ביותר.
גרסה | EQV 300 Avantgarde |
הנעה | קדמית |
נפח סוללה (קוט״ש) | 90 |
מנוע (קילוואט) | 150 |
מנוע (כ״ס) | 201 |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות) | 12.1 |
מהירות מקסימלית (קמ״ש) | 160 |
טווח נסיעה WLTP (ק״מ) | 340 |
טעינה מהירה (קילוואט) | 110 |
אורך הרכב עומד על 5,370 מ״מ ובסיס הגלגלים הוא 3,430 מ״מ, כשאורך השלוחה האחורית עומד על מטר. רוחב הרכב (בלי מראות) הוא 1,928 מ״מ והגובה הוא 1,901 מ״מ, עם גובה פנימה של 1,295 מ״מ.
ה-EQV מצויד במנוע בהספק של 150 קילוואט, שיחד עם סוללה בנפח של 90 קוט״ש מעניק טווח נסיעה מרשים במיוחד של 340 ק״מ על פי התקן, טווח מצוין לרכב מהסוג הזה. הרכב מצויד במטען AC בהספק 11 קילוואט וכן בשקע טעינה מהירה בהספק של 110 קילוואט, שמאפשר לטעון את הסוללה מ-10 ל-80% תוך 45 דקות. הרכב מבוסס על הפלטפורמה החשמלית של מרצדס, כך שהסוללה ממוקמת ברצפת הרכב ולא פוגעת בנפח האחסון של הרכב.
מערכת ההנעה מציעה שלושה מצבי נהיגה, כך שניתן לבחור בין מיצוי הטווח החשמלי ובין שיפור הביצועים. כמו כן הרכב מצויד בבלימה רגנרטיבית (ובכן, מדובר כבר בסטנדרט בסקטור) כך שהבלאי על הבלמים הוא נמוך ביותר ונמנע ״בזבוז״ סוללה מיותר.
עיצוב הרכב ממשיך את הקו של סדרת ה-V, יחד עם עוד כמה מאפיינים ייחודיים לסדרת החשמליות של מרצדס – כמו הגריל השחור עם פסי הכרום בקדמת הרכב, שמאפיין את משפחת ה-EQ, וכן חישוקי סגסוגת 17 אינטש שעוצבו במיוחד בשבילו.
ה-EQV זוכה לקווי מתאר עדינים והאסתטיקה נשמרת גם בתוך החלל הפנימי, בדומה לקו העיצובי של שאר רכבי ה-EQ. תשומת הלב לפרטים ולנוחות הנוסעים והנהג גם היא מובלטת והופכת את הנסיעה ברכב לחוויה של ממש, ומאפשרת להתרומם מעבר לחוויית הרכב המסחרי. החלל הפנימי ניתן לסידור במספר קומבינציות.
שני המושבים הקדמיים – הנהג ונוסע – זכו לשדרוג ויכולים להתכוונן חשמלי, לאוורור ולחימום פרטי. בשורה הבאה מיקמה מרצדס שני מושבים בודדים, ימני ושמאלי, ומאחוריהם עוד שלושה ״מושבי נוחות״. כפי שהמושבים זוכים לתפרים בגוון כחול, כך גם לוח המחוונים והדשבורד כולו מוצף בתאורת LED כחלחלה, שנותנת גוון רגוע ועתידני בתוך חלל הרכב.
הרכב מצויד בשלושה שקעי טעינה במתח של 12 וולט – שניים בשורת הנוסעים הראשונה ועוד אחד בתא המטען – ובמסך מולטימדיה בגודל 10.25 אינטש, עם מערכת המולטימדיה MBUX שמאבזרת את סדרת החשמליים של מרצדס.
השליטה בתחומים כמו מיזוג ותאורה נעשים באמצעות מתגים פיזיים, והמולטימדיה מופעלת באמצעות מסך מגע – או באמצעות כפתורים על ההגה. דלתות ההזזה משני צידי הרכב מופעלות חשמלית ומצוידות בתאורת קריאה לנוסעים, בנוסף לתאורת אווירה בגג הרכב.
מבחינת בטיחות הרכב מצויד במערכת שיוט אדפטיבית ומערכת לבלימה אקטיבית עם פנסים אדפטיביים, וגם במערכות התראה לזיהוי עצמים בנקודות מתות וזיהוי עייפות הנהג. גם הדגם המסחרי של מרצדס צויד במרכיבים מהעולם האוטונומי כמו שמירה על הנתיב.
מדובר במיניבוס מצוין שלא מהווה פשרה בשום מישור. אמנם תג המחיר אומר שלפחות כרגע הרכב יישמר ככלי להסעות יוקרה, אבל עם נוחות ובטיחות שרק מרצדס יודעת להציע – זה בדיוק מה שהרכב בא לעשות.