ההאן EV היא ספינת הדגל החשמלית של BYD, הגרסה חשמלית לרכב המשפחתי הגדול של הענקית הסינית שהוסב מבנזין לחשמל ואינו מבוסס על פלטפורמה ייעודית. מדובר ברכב גדול בעל מראה ספורטיבי, קווי מתאר מדויקים ואווירודינמי מאד – שמציג יכולות שמתחרות גם ברכבי ספורט, במחירים זולים בהרבה.
מדובר ברכב סאלון שיכול לשחק הן כרכב מנהלים והן כרכב משפחתי. הוא מרווח ונעים ויחד עם זאת מעוצב ביוקרה ומתנהג כספינת כביש. מול הרכבים החשמליים מהווה ההאן EV חלופה זולה יחסית לכמה מהדגמים החשמליים היוקרתיים שראינו – כמו ה-i4 של ב.מ.וו. – שמציגים ביצועים טובים בהרבה אך עם תג מחיר כמעט כפול.
ההאן החשמלי יושב עם בסיס גלגלים מרשים של 292 ס״מ. עם אורך כולל של 499.5 ס״מ ורוחב של 191 ס״מ – מדובר ברכב גדול, שיושב נמוך יחסית ובעל קימורים אווירודינמיים ששומרים עליו נמוך – רק 149.5 ס״מ בגובה הכללי.
הסוללה בה מצויד הרכב בעל נפח של 85.4 קילוואט–שעה, ועם צמד מנועים בהספק משותף של 380 קילוואט (517 כו״ס) הוא מסוגל להגיע מ-0 ל-100 קמ״ש תוך פחות מארבע שניות. טווח הנסיעה הרשמי עומד על 521 קילומטר. הסוללה תומכת בטעינה מהירה עד הספק של 150 קילוואט, שיאפשרו לטעון את הסוללה מ-30% ל-80% בחצי שעה.
הסוללות שמשמשות את BYD בדגם זה, כמו בדגמיה החשמליים האחרים שנמכרים בישראל, מבוססת על טכנלוגיית ה-Blade, שמאפשרת דחיסות אנרגטית גבוהה יחד עם יציבות של הסוללה ובטיחות נגד דליקות.
להאן החשמלי עיצוב שאפשר לסכם בקצרה כמרשים. מכל זווית בה נסתכל עליו, נראה קווי מתאר חזקים ואווירודינמיים, שמתכתבים אחד עם השני. אף הרכב נשלח קדימה בעיקול שזהה לעיקול תא הגג, ומסתיים בפס כרום עם סמל החברה וזוג פנסים דקים וחדים, שמתחתיהם קדמה אטומה ואחידה.
כנפי הרכב והגג (המצויד בחלון שמש) ממשיכים את הקו הפשוט והאחיד, ומתכנסים לטמבון אחורי נמוך אך בולט, שבמרכזו פס תאורת LED חד ודק שמחבר בין הפנסים האחוריים, שיחד מסכמים את המראה האווירודינמי של הרכב.
בחלל הפנימי שמרה BYD על מראה הדומה לשאר רכביה, עם קונסולת נהג נוחה, מרווחת ומאובזר במידה הנכונה. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 12.3 אינטש נמצא בתוך שקע מאחורי ההגה, ובראש הקונסולה המרכזית ניתן לראות מסך מולטימדיה גדול של 12.8 אינטש. מתחת לו צויד הרכב במספר מתגים לשליטה על האקלית וידית לשינוי מצבי הנהיגה בדומה לרכבי בנזין אוטומטיים. הדשבורד פשוט יחסית למראה ודומה לזה של הטאנג EV, שמציג שילוב של פלסטיק ועור או בד, לבחירת הרוכשים. העור משולב גם בהגה ובמושבים בטון אחיד.
כאמור, הרכב מצויד במסך מולטימדיה גדול במרכזו, שמסוגל להסתובב ב-90 מעלות(!) ולהפוך מאופקי לאנכי. מערכות השמע פזורות ומוטמעות ברחבי הרכב ומעניקות מערך שמע מורכב בעל תחושה טבעית. בנוסף מצויד הרכב בעוד מספר רב של מערכות טכנולוגיות מתקדמות – החל מזיהוי תמרורים עם תצוגת Heads-Up של מהירות הרכב שמונעת הסטה של המבט מנתיב הנסיעה.
הרכב מצויד במספר מערכות אוטונומיות – החל מבקרת שיוט אדפטיבית, דרך זיהוי כלי רכב והולכי רגל על הנתיב ובשטחים המתים ועד בלימה אוטומטית בחירום, שכוללת מניעה של פגיעה בהולכי רגל ובהולכי אופניים. בדומה לרכבים רבים שמכילים בתוכם את האפשרות לעדכונים בתחום האוטונומיה, ההאן החשמלי מצויד במערכת לניטור עייפות הנהג, זיהוי תמרורים ושליטה אוטומטית באורות גבוהים.