fbpx

המשאית האוטונומית של וולוו בנסיעות מבחן ראשונות בכביש ציבורי

החודש החלה חטיבת המשאיות של חברת וולוו בפיילוט למשאית הגרר האוטונומית שלה, ה – Vera, בשיתוף פעולה עם חברת השינוע והלוגיסטיקה DFDS. במסגרת הפיילוט הגורר ישנע סחורות מהמרכז הלוגיסטי של החברה לנמל בעיר גטבורג בשוודיה. המסלול אשר מוגדר מראש, יעבור בחלקו באיזור תעשייתי, ובחלקו על כביש ציבורי, במהירות של עד 40 קמ"ש. למרות שכלי הרכב מוגדר כאוטונומי, כשלב ראשון במסגרת הפיילוט הוא יהיה מפוקח באמצעות מפעיל שיעקוב אחריו מחדר פיקוח ייעודי.

על פי הצהרה שמסר מנכ"ל חברת DFDS, מדובר בשיתוף פעולה אשר יעניק גמישות רבה, יעילות, צמצום בעלויות והפחתה בזיהום האוויר, מה שיוביל לביצועים עסקיים טובים יותר.

למרות ההתקדמות הרבה, המשאית צפויה להשתלב באופן מלא רק כעבור מספר שנים, בין היתר בגלל אילוצי תשתית כמו הצורך בהתקנת שערים אוטומטיים עבור המשאיות האוטונומיות בכניסה לנמלים.  

הגורר הוצג לראשונה ב- 2018 על ידי וולוו כפתרון אוטונומי – חשמלי לשינוע סחורות למרחקים קצרים, בעיקר בתוך מרכזים לוגיסטיים, איזורי תעשיה ונמלים. וולוו לא היחידה בשוודיה העובדת על פתרון דומה, משאית אוטונומית נטולת קבינה המיועדת לשינוע מטענים. בעבר סיקרנו את הפתרון של חברת Einride המפתחת טכנולוגיה דומה, ועורכת פיילוט בשיתוף פעולה עם חברת הלוגיסטיקה DB Schenker.

משאית אוטונומית של וולוו ללא תא נהג מבט מהאוויר
תמונה: Volvo Trucks
תגיות

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button