fbpx

פולקסווגן שוקלת להשיק שירות שיתוף קורקינטים

המיזם החדש והניסיוני תחת המותג We Share, מצביע על כוונות קונצרן הרכב לנסות ולנגוס בנתח משוק שיתוף קורקינטים חשמליים.

התקשורת הגרמנית סיקרה לראשנה כוונה זו, ללא ציון שמות אנשי המפתח האמונים על הפרויקט בחברה, יחד עם זאת, החברה אכן אישרה כי היא אכן בוחנת השתלבותה בתחום, ועובדת על פרויקטים של מיקרו ניידות בשיתוף גורמים נוספים. בעקבות זה התחזקה ההערכה שהמותג  We Share דורטמונד יהיה אמון על כל ההיבטים הלוגיסטיים והטכנולוגיים של הפרויקט. למרות זאת החברה מסרה כי טרם התקבלו החלטות סופיות וכי הם לא יכולים לחשוף פרטים נוספים על המיזם.

כמו כן, סביר להניח כי פולקסווגן אכן לא תייצר בעצמה את הכלים עבור הפרויקט, ותשתמש בשותפי צד ג' על מנת לממש את שאיפותיה בתחום. על פי ההערכות מי שעתיד לספק את הכלים עבור המיזם היא סגוואי, אשר שייכת ל-Ninebot הסינית מאז 2015.

נראה כי פולקסווגן מנסה להיכנס לתחום המיקרו ניידות במספר חזיתות במקביל. לאחרונה החברה הציגה את הגרסה הסדרתית של אופני מטען חשמליים. בנוסף, במארס בז'נבה, הציגה את הקטנוע החשמלי בשם "סטריטמייט" ואת הקורקינט העירוני הקל תחת השם "last mile surfer". בעוד הקטנוע מסוגל להגיע עד ל-  45 קמ"ש, הקורקינט מיועד לנסיעה במהירויות של עד 20 קמ"ש. עם זאת, VW הדגישה כי שני הדגמים הם בגדר דגמי קונספט, מה שאומר שטרם ידועים פרטים על הייצור ותגי המחיר.

פולקסווגן היא לא יצרנית הרכב היחידה הפוזלת לעבר תחום המיקרו ניידות. גם המתחרות מבית, BMW ודיימלר, מתכננות להקים שירות דומה, וכבר מחודש אפריל הושק שירות פיילוט תחת השם Hive בערים המבורג ומינכן.

עם זאת, נכון להיום חל איסור על קטנועים חשמליים לנסוע בכבישים ציבוריים בגרמניה, מצב רגולטורי זה יבחן מחדש ויכול להשתנות על ידי המועצה הפדרלית ב17 למאי.

בנוסף לכל זה ידיעות עדכניות מהתקשורת הגרמנית מצביעות על כוונת פולקסוואגן להיכנס לשיתוף פעולה עם המיזם הסיני NIU, שכבר כיום מחזיק בכ-40% מהשוק של כלים אלו בסין , לבניית קטנוע חשמלי ראשון המבוסס על קטנוע ה-"סטריטמייט", שהוצג בז'נבה, תחת המותג של פולקסווגן.

תגיות

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button