fbpx

עכשיו זה רשמי: טסלה בשלבי ייצור מוגבר בסין

הנהלת טסלה אישרה לפני כמה ימים שהג'יגה-פקטורי 3 שלה שממוקם בשנגחאי, נמצא בכושר ייצור מלא וכבר השיג את המטרה שלו לייצר יותר מאלף רכבים חשמליים מודל 3 בשבוע.

כפי שדווח לא מזמן, צילומי רחפן הראו שבחניה של הג'יגה-פקטורי, ישנם רכבים רבים מדגם מודל 3 שעמדו בחוץ והטענה היתה שאלה הם רכבים שכבר יוצרו במפעל ורק מחכים לאישור המכירה שלהם.

בטקס שנערך לפני כמה ימים ובו הושקו המשלוחים של הרכבים הראשונים, שוחחו מנהלי טסלה בסין עם עיתונאים והוסיפו פרטים באשר לנפח הייצור של המפעל ולמודל 3 המיוצר בו. וונג האו, מנהל טסלה בסין, דיבר על הייצור והמכירות: "הדרישה לטסלה מודל 3 שמיוצר בסין היא גבוהה. יש לנו מטרה למכור כל מודל 3 שאנו מייצרים במפעל בשנחאי ואנו מאוד בטוחים שנשיג את המטרה הזאת".

לדברי מנהל הייצור במפעל, סונג גאנג: "המפעל מייצר עשרים ושמונה או יותר רכבים מודל 3 בכל שעה ועובד עשר שעות ביום, מה שאומר שהמפעל מייצר יותר מאלף רכבים בכל שבוע." גאנג התייחס גם לגבי העתיד ואמר: "המפעל יהיה מסוגל לייצר כשלושת אלפים רכבים בכל שבוע בעתיד הקרוב". לפי הנתונים האלה שהמנהלים הצהירו עליהם, נראה שהייצור הנוכחי עובר בקלות את הכמות של אלף רכבים בשבוע ומתקרב יותר לכיוון האלפיים, כך שייצור של שלושת אלפים רכבים בשבוע לא נראה רחוק מאוד.

המפעל בשנחאי הוא הראשון שנמצא מחוץ לארצות הברית והקמתו המהירה החלה בינואר 2019, בהשקעה של כחמישה מיליארד דולרים. תוך פחות משנה, המפעל כבר נמצא בייצור מלא והמשלוח הראשון של הרכבים כבר יצא לדרך. כאמור, הייצור מוגבר והצפי שהמפעל הזה ייצר כמאה וחמישים אלף רכבי מודל 3 בשנה. לשם השוואה, במפעל הראשי של החברה בפרמונט, קליפורניה, טסלה מייצרת כשלוש מאות אלף רכבים בשנה.

סגנית נשיא טסלה, טאו לין, הכריזה שבשנת 2020, תפוקת המפעל בשנחאי תהיה מוגברת: "בהשוואה ליצרניות רכב מסורתיות, נפח הייצור של ג'יגה-פקטורי 3 יואץ במהירות שמעבר לדמיון שלך." עוד הוסיפה לין: "מאתה ואילך, רכבים מודל 3 המיוצרים בסין יתחילו לנסוע ברחובות הראשיים וגם בנתיבים הקטנים של סין."

אולם הציפייה היא לא רק לייצור מוגבר של מודל 3 אלא גם לחלקים שיותר ויותר מהם מיוצרים בסין. כרגע, שלושים אחוזים מהחלקים של מודל 3 המיוצר בסין, הם חלקים מקומיים, כלומר מיוצרים גם הם בסין. המטרה של טסלה היא שהייצור המקומי יטפס מעבר לכך ויגיע לכשמונים אחוזים כבר בשנה הקרובה. בסופו של דבר, הרצון של החברה הוא שעד סוף השנה, הרכבים יהיו בייצור מקומי לגמרי, כלומר שכל החלקים לרכב יסופקו על ידי חברות סיניות.

המהלך הזה של טסלה לעבר ייצור מקומי סיני, נועד להוזיל את מחיר הרכבים בסין לאחר שיושלם המהלך של ייצור החלקים מתוצרת מקומית. באופן כזה, טסלה יכולה להפוך את השוק הסיני לגדול ביותר עבור הרכבים מודל 3 שלה, שזה אומר לעקוף במספרים את השוק בארצות הברית. אין כאן רצון להפר את האיזון אלא להפחית במעט את המתח שבין שתי המדינות בכל מה שקשור למסחר בין השתיים.

מעבר לכך, טסלה נכנסת לשוק סיני שבו יש יצרניות רכב חשמלי לא מעטות והתחרות גבוהה, אך גורמים בענף הרכב טוענים שלא כל החברות מצליחות ואף חוו ירידה במכירות. יצרניות מסוימות אף חוו החרפה במצבן בשל קיצוץ בסובסידיות לרכבים חשמליים של ממשלת סין. חברות כמו BYD ו- Nio, שנחשבות ליצרניות לא קטנות, נאלצו לצמצם הוצאות ואף לגייס כספים.

כרגע נראה שטסלה נמצאת בכיוון הנכון מבחינתה בייצור רכבים מוגבר ובתפוצה רחבה של רכבים. הג'יגה-פקטורי בשנחאי שמייצר את מודל 3, מתוכנן לייצר בקרוב גם את מודל Y, אשר נבנה על הפלטפורמה של מודל 3 והרכבים הראשונים של מודל Y מתוכננים לצאת לקראת קיץ 2020.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button