fbpx

סימנס הקימה בלונדון את "הרחוב החשמלי" הראשון

סימנס חשפה את השדרה הראשונה בממלכה המאוחדת שהותאמה לתמיכה בטעינת רכבים חשמליים בעזרת הפיכת פנסי הרחוב למטענים ציבוריים.

לפני שלושה שבועות חשפה סימנס את "השדרה החשמלית 9W" בלונדון, שדרה באורך חצי מייל (כשמונה מאות מטר) שהוסבה לתמוך בטעינה של רכבים חשמליים. 

הפרויקט של סימנס בוצע בשיתוף המועצה המקומית של ווסטמינסטר הממוקמת במרכז הבירה הבריטית ובמסגרתו הוסבו עשרים וארבע עמודי תאורה לנקודות טעינה עבור רכבים חשמליים, תוך הסתמכות על התשתית הקיימת.

כעת יכולים תושבי הרחוב (ואנשים החונים את רכבם החשמלי שם מסיבות אחרות) לטעון את רכביהם בקלות ועל סמך התשתית העירונית. עוד שני רחובות לפחות יעברו הסבה דומה בשבועות הקרובים.

כלי לצמצום חרדת הטווח

השדרה החשמלית החדשה היא עוד דוגמה לשינוי שלונדון חווה בשנים האחרונות, עם מודעות גוברת לאיכות האוויר שנגרמת בחלקה הגדול בגלל התחבורה בעיר. לפי מחקר שערכו בסימנס שמונים אחוזים מהנהגים בעיר מאמינים ששיפור איכות האוויר בעיר הוא "חשוב מאד" ושמונים ושלושה אחוזים מהנשאלים הביעו דאגה ביחס לטביעת הרגל הפחמנית שלהם בחמש השנים האחרונות.

עם זאת, הנתונים אינם כה מרשימים ביחס לתחבורה חשמלית – רק מעט יותר משליש מהנהגים בבריטניה ציינו שרכבם הבא יהיה היברידי או חשמלי, כששניים מתוך כל חמישה נשאלים (40%) אמרו שהחסר בנקודות טעינה מונע מהם לעשות זאת.

שוב, אם כן, נראה שחרדת הטווח היא הגורם המכריע בקהל הרחב ביחס למעבר לתחבורה חשמלית –ונותנת לסימנס עוד עבודה ברחובות לונדון.

אלף עמדות טעינה ציבוריות עד השנה הבאה

ווסטמינסטר מחזיקה היום במספר שיא של נקודות טעינה לרשות מקומית בממלכה המאוחדת, עם 296 עמדות טעינה ציבוריות ברחובותיה, עשרים וארבע מתוכן בשדרה החשמלית של סימנס.

עד תחילת השנה הבאה מתכננים במועצה המקומית להגיע לאלף עמדות טעינה ברחבי ווסטמינסטר, תגובה ראויה לכך שבשטחה נרשמו פי שניים יותר רכבים חשמליים מאשר כל רשות מקומית במרכז לונדון ויותר מאשר כל רשות מקומית אחרת בלונדון רבתי.

סימנס עובדת בשיתוף פעולה עם חברת אוביטריסיטי (שעוסקת בהקמת עמדות טעינה עירוניות) ויחד הן כבר התקינו למעלה מ-1,300 עמדות בלונדון במימון תוכנית Go Ultra Low. הפעילות תומכת גם בקמפיין שמנהל ראש עיריית לונדון סאדיק קאן במטרה לשפר את איכות האוויר בעיר.

"מחצית מזיהום האוויר בלונדון נובע מתחבורה ו-ווסטמינסטר הוא אחד האזורים העמוסים בעיר. על אף שאיננו מסוגלים לפתור את הבעיה בין-לילה, השדרה החשמלית 9W היא צעד ראשון וחשוב שמדגים את האפשרויות לשימוש בתשתית העירונית הקיימת. הפרויקט מציג את המראה של רחובות המגורים בעתיד הקרוב ומקרב את המעבר לרכבים נטולי פליטות" אמר סדריק נייקי, חבר הנהלה בסימנס וראש תכנית התשתיות החכמות בחברה.

מודעות נמוכה בקרב הנהגים

האמונה הרווחת בקרב הנהגים הלונדוניים היא שבכל העיר יש בין מאה למאתיים עמדות טעינה, פחות מעשירית מהמספר האמיתי (ונציין גם שכבר מזמן עברו מספר עמדות הטעינה בבריטניה את מספר תחנות הדלק). כשליש מאמינים שאין עמדת טעינה זמינה בסביבת ביתם או מקום עבודתם.

השינוי בשדרה החשמלית החדשה בווסטמינסטר, שבנוי על תשתית עירונית קיימת, מייצר רשת טעינה מהירה יחסית ופשוטה מבחינה רעיונית – דבר שיקדם את המודעות למטענים וגם יקל על ההתמודדות עם 8,000 רכבים חשמליים הצפויים בווסטמינסטר עד שנת 2025.

"טעינה באמצעות חיבור לעמוד תאורה מאפשרת לאנשים בלי שביל גישה לבית עמדת טעינה נוחה, זולה ושימושית לרכב החשמלי. כמעט 95 אחוזים מהזמן הרכבים שלנו עומדים בחנייה, כך שהגיוני להטעינם בזמן שעושים משהו אחר – כמו שינה או עבודה. הטכנולוגיה בה השתמשנו נועדה להפוך את ההתקנה והתפעול לזולות כך שהמחירים יישארו נמוכים בטווח הרחוק גם לנהגים וגם למועצה המקומית" אמר בהצהרה דניאל בנטהאם, מנהל אוביטריסיטי בבריטניה.

מלחמה בזיהום האוויר

הבירה הבריטית הייתה ועודנה העיר עם האוויר המזוהם ביותר בממלכה המאוחדת, למרות שכבר בשנת 2003 החלו לגבות אגרת גודש ולפני כשנה הוגדר מרכז העיר (כולל ווסטמינסטר) כאזור אליו אין להכניס רכבים המונעים בדלק מאובנים מדגמים ישנים. שטח אגרת הזיהום – שמגיעה לעשרות ליש"ט גם לרכבים פרטיים – אמור לגדול ולכסות את מרבית שטחה של לונדון בשנת 2021. 

עם כן, הפיכה של רחובות לונדון לרשת טעינה נרחבת לתחבורה חשמלית הוא הצעד המשלים המתבקש לאגרות המונעות כניסה של רכבי בנזין ודיזל למרכז העיר: הגזר והמקל הדרושים לשינוי מגמתי לכיוון החשמלי. 

"בעיר שסובלת מזיהום האוויר הקשה ביותר במדינה אנו צריכים לתמוך בטכנולוגיית טעינה ירוקה ככל שניתן. השדרה החשמלית 9W נותנת לנו הצצה לעתיד הרחובות בווסטמינסטר, בה נוכל להעניק תשתית נרחבת הנדרשת לתושבינו במעבר לתחבורה ירוקה ונקייה יותר" אמר אנדרו סמית, חבר קבינט הסביבה והתחבורה של מועצת ווסטמינסטר בתגובה לחניכת הרחוב.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button