fbpx

ראש עיריית לונדון מבטיח שיפור בתשתיות לטעינת רכב חשמלי

ראש עיריית לונדון, סאדיק חאן, הצהיר על כוונתו להגדיל את מספר תחנות הטעינה הפרוסות ברחבי העיר. במסגרת התוכנית, חאן מתכוון להקים חמישה מסופי טעינה לפני סוף השנה במרכז לונדון, בעלי יכולת להטעין במקביל מספר גדול של כלי רכב חשמליים, ובמהירות.  

במקביל, במסגרת התוכנית, מתוכננת הקמה של תשתיות טעינה מהירה מדור חדש בתוך תחנות דלק קיימות, לצד פתרונות נוספים, ביניהם הקלה על תהליכים ביורוקרטיים לבקשות על הקמת תחנות טעינה מצד תושבי העיר, הגדלת צי המוניות המונעות על ידי חשמל, והתאמות נדרשות בתשתיות החשמל העירוניות אשר יצטרכו לעמוד בביקוש הגובר לחשמל הנועד לתחבורה.

בנוסף חאן מעוניין בהגדלת כמות כלי הרכב החשמליים המשווקים בעיר, ולהציע לתושבים ולעסקים אלטרנטיבה ראויה למכוניות המזהמות שברשותם. יחד עם זאת תוכניתו של ראש העיר לוקחת בחשבון שהמחסום העיקרי במימוש המעבר מרכב המונע על ידי מנועי בעירה פנימית, לכאלה שהם מונעי חשמל, סובב בעיקר סביב היצע מתאים של תשתיות לטעינתם.

ראש העיר של לונדון, סאדיק חאן, מדבר למיקרופון
סאדיק חאן, ראש העיר של לונדון (תמונה: Bart Lenoir / Shutterstock.com)

התוכנית מכירה בצורך להוסיף בין 200 ל- 400 תחנות טעינה מהירה, ובין 3400 ל- 4700 תחנות טעינה רגילות, איטיות יותר עד 2020, כשעד 2025, יהיה צורך ב-4100 תחנות מהירות לצד 47,500 תחנות טעינה רגילות.

לדברי ראש העיר, האתגרים העומדים בפני התוכנית הם רבים, היות ומעורבות בכך 35 רשויות שונות, רחובות צרים ועמוסים, וקרקע עירונית העומדת בפני ביקושים גדולים למגוון רחב של צרכים, אך לצד כל אלו, ראש העיר מודה בכך שצעד זה הוא בלתי נמנע על מנת לצמצם בפליטת מזהמים, באמצעות רתימה של יותר מ-140 ארגונים שונים לצוות משימה שנועד להצעיד ולקדם את העיר הגדולה לכיוון ירוק ובר קיימא עבור תושביה, ולהוות דוגמה עבור ערים אחרות בבריטניה ובעולם.

תגיות

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button