fbpx

בגרמניה מקדמים מימון של מחקר וייצור סוללות עבור רכבים חשמליים

מימון ענק לפרויקטים במחקר וייצור סוללות לרכבים חשמליים מגיע מאירופה לאחר שמשרד החינוך והמחקר הגרמני החל ביוזמה חדשה בה יוחלט בקרוב באמצעות וועדה, היכן להקים מפעל מחקר לייצור סוללות ליתיום, מפעל אשר יכלול גם אגף מדעי. הממשלה הגרמנית מוכנה לממן את עלות הפרויקט בסך של כחמש מאות מיליון אירו. בנוסף, הממשלה הגרמנית, באמצעות משרד הכלכלה, מקדמת הקמת מפעלים לייצור סוללות לרכבים חשמליים בפרויקט שעלותו היא כמיליארד אירו, כך מדווח העיתון הגרמני Tagesspiegel.

הפרויקט הראשון של מפעל המחקר לסוללות, מושך אליו חברות שעוסקות בפיתוח וייצור סוללות וכעת נראה שיש שני מקומות מועדפים שבאחד מהם יוקם מפעל המחקר. המקום הראשון נמצא בבאדן-וורטנברג, בדרום החזק של גרמניה, שם נמצאים מפעלי פורשה ומרצדס. המקום השני הוא מינסטר (Munster) בצפון גרמניה, שם שוכן מכון המחקר MEET ועל כן ראשי המחוז מנסים לקדם אותו כמועדף.

בנוסף, ישנם מחוזות אחרים בגרמניה שמתחרים גם הם על השגת המפעל לשטחם ומשקיעים מיליוני אירו בנושא. גם לא מעט פוליטיקה נכנסת לעניין כפי שהראה העומד בראש מחוז בוואריה, מרקוס סודר, אשר יצא בקמפיין יחד עם אנגלה מרקל כדי שהמפעל יוקם בשטח המחוז, קמפיין שלא צלח בסופו של דבר.

במחוזות מסוימים בגרמניה, מתהדרים בכך שאצלם יש פוטנציאל גבוה יותר מאחרים בשל מפעל דומה שנמצא בשטחם או בשל הכשירות הגבוהה שקיימת בעזרת יצרניות שמשתפות פעולה בעניין המחקר והפיתוח באיזור. כך או כך, בימים הקרובים יוחלט היכן יוקם מפעל המחקר ויחל המימון שלו בהתאם להחלטות הממשלה.

בפרויקט הגדול השני שמקדמת גרמניה, ייצור הסוללות, ישנם שני תאגידים עיקריים שמתעניינים בהקמת המפעלים לייצור הסוללות ומתוכננים לזכות בחוזה להקמתו. התאגיד הראשון, מורכב מיצרניות רכב ואנרגיה כמו SAFT הצרפתי, OPEL, BMW, VARTA ואחרים. כרגע, נראה שהמיקום של מפעל OPEL הנוכחי בעיר קייזרסלאוטרן שבגרמניה נמצא במרכז הדיונים עבור התאגיד הזה ויקבל את הסכום של כחצי מיליארד אירו הראשונים.

התאגיד השני, מורכב מיצרנית הסוללות BMZ, יצרנית הרכבים החשמליים ,StreetScooter חברת FORD וחברות נוספות. תאגיד זה צפוי לקבל את חצי המיליארד השני כאשר העיר אאכן (Aachen) שבגרמניה היא במרכז הדיונים עבור תאגיד זה, שם נמצאים מרכזי פיתוח של חלק מהחברות בתאגיד.

בהתייחסו לפרויקט כולו, אומר פטר אלטמאייר, שר הכלכלה והאנרגיה של גרמניה: "אנחנו זקוקים לייצור סוללות תחרותי, חדשני וידידותי לסביבה בגרמניה ואירופה. הידע שלנו בתהליך הזה הוא הכרחי להצלחה עתידית של החברות שלנו בשוק. זאת הסיבה שנתמוך ביזמים הללו."

בחזון של גרמניה, התוכניות לעתיד הן לספק קרוב לשלושים אחוזים מהביקוש העולמי לסוללות מייצור שלהן בגרמניה ואירופה עד לשנת 2030, כל זה כחלק מהראייה שהעתיד נמצא ברכבים החשמליים ויש להיערך אליו בהתאם מוקדם ככל האפשר.

תגיות

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button