fbpx

רגולציה ממשלתית מובילה למעבר למוניות חשמליות בהודו

על פי הדיווחים האחרונים המגיעים ממדינת הענק, בניסיונות לצמצם את הזיהום הנובע מפליטת הפחמן בהתאם להתחייבותה לאמנת פריז לשינוי האקלים ובנוסף לצמצם את ייבוא הנפט למדינה, הממשלה ההודית מתכוונת לחייב מפעילי שירותי מוניות בחשמול ציי הרכב שהן מפעילות באמצעות רגולציה ממשלתית.

הרגולציה תחייב את מפעילי המוניות דוגמת Uber  ו-OLA לחשמל 40% מצי המוניות שלהן במספר פעימות עד אפריל 2026, כשהראשונה מבינהן אמורה לקרות עד 2021 עם 2.5% מכלל המוניות אשר יחויבו להיות מחושמלות. לאחר מכן הפעימות צפויות להיות 5% עד 2022, 10% עד 2023 וקפיצה עד ל- 40% עד שנת 2026.

ניסיונות חשמול מוניות בהודו נוסו בעבר, אך נתקלו במספר חסמים משמעותיים, כשבניהם מחסור בתשתיות טעינה, עלויות גבוהות של רכב חשמלי לעומת רכב בעל מנוע בעירה פנימית, יחד עם חוסר הסתגלות מצד הנהגים לעובדה שזמן טעינת הרכב עדיין ארוך יותר מזמן המוקדש לתדלוק רגיל.

במקביל נשקלת גם אפשרות לחייב את כל מפעילי הרכב המסחרי במדינה, לעבור למסחריות מונעות בחשמל עד אפריל 2026, לצד חברות המשתמשות בקטנועים ואופנועים למטרות מסחריות שגם הן יחשמלו את הכלים הדו גלגליים שלהן עד אפריל 2023.

למרות כל זה, נרשמה עליה משמעותית במכירת מכוניות חשמליות בהודו, כשבסך הכל נמכרו 3600 מכוניות חשמליות בין אפריל 2018 ל- מרץ 2019, בפי שלוש מהתקופה המקבילה אשתקד.

תגיות

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button