fbpx

מי תציב משאית חשמלית על הכביש ראשונה, דיימלר או טסלה
?

"העתיד הוא חשמלי" אמר מנכ"ל דיימלר, חברת המשאיות הגדולה בעולם, שמציבה כבר דגמי ניסוי על הכביש ואמורה להגיע לייצור בקנה מידה מלא בשנת 2021.

טסלה היא אולי החברה הראשונה שיצרה רחש ציבורי סביב סמי-טריילר חשמלי, אבל היא לא הראשונה שתספק משאיות חשמליות ללקוחות לשימוש שאינו ניסויי. 

ההישג שמור לחברת המשאיות הגדולה בעולם דיימלר, ענקית הרכב הגרמנית שמחזיקה תחתיה בין השאר את המותג מרצדס-בנץ. שתי משאיות ראשונות מדגם Freighliner eCascadia נבנו החודש כחלק מהצי החשמלי שבונה החברה – בתמיכת מענק של 16 מיליון דולר ממדינת קליפורניה. 

לפי דיימלר, כחמישים רכבים חשמליים יכנסו לשימוש מסחרי השנה בצפון אמריקה, ועוד משלוחים של משאיות יגיעו במהלך השנה הנוכחית.

מטרת החברה היא לבחון כיצד מתפקדות המשאיות בתנאים הדורשים פעילות רבה, והצי הראשוני המוקם כעת "יקבע את הגרסאות הסופיות לייצור" של הדגמים המתוכננים על ידי החברה – eCacadia הגדולה והמשאית הבינונית Freightliner eM2. דיימלר הקימה אף מועצת רכב חשמלי שמורכבת מ-38 לקוחות על מנת לזהות ולהתמודד עם מכשולים היכולים לצוץ כאשר יוקמו ציי משאיות לפעילות ממושכת המונעות בסוללות. 

מגיעים רחוק

אחד האתגרים המרכזיים של צוותי הפיתוח הוא הערכת המרחק אותו המשאיות יצליחו לגמוע – בעודן מבצעות את המשימות המתוכננות להן, לאורך כל השנה. בדיימלר מעריכים את הטווח של eCascadia בסביבות 250 מייל, בזכות הסוללה בה היא תצויד – המסוגלת להפיק 550kWh, עם אפשרות לטעינה של 80% תוך שעה וחצי. זאת בעוד שבטסלה טוענים שהמשאיות שלהם ישיגו בין 300 ל-500 מיילים.

המתנגדים לא יעצרו אותם

דווקא ביל גייטס, יזם הטכנולוגיה המשפיע בעולם, נמנה בין הספקנים בנוגע לעליית משאיות חשמליות לכבישים. הוא אף הוסיף ואמר שהוא לא מצליח לראות כיצד פרויקטים שכאלו יצליחו לעבוד. אך דיימלר נוקטים עמדה נחרצת בעד תחבורה חשמלית.

"הדרך לתחבורה נטולת פליטות תובל על ידי רכבים המונעים בסוללות" אמר נשיא ומנכ"ל החברה רוג'ר נילסן, כחלק מנאום הפתיחה שלו בכנס התחבורה ACT באפריל. "אני מאמין שהעתיד הוא חשמלי".

חברת מרצדס-בנץ, שנמצאת בבעלותה של דיימלר, כבר סיפקה מספר משאיות חשמליות מדגם eActros לנסיעות מבחן עבור לקוחות באירופה בחודש שעבר. משאיות המבחן שסופקו באירופה ובקרוב גם בקליפורניה נועדו לעזור לחברה להבין ולהתמודד עם המכשולים העתידיים של תחום המשאיות החשמליות, במטרה להצליח ולבצע את השינוי לכיוון החשמלי בצורה חלקה.

טסלה תשיק רשמית את חטיבת המשאיות רק ב-2020

טסלה נוקטת אסטרטגיה שונה מאשר דיימלר: החברה, שמובילה את העולם במספר הרכבים החשמליים שהיא מוכרת, כבר מסרה את משאית הסמי-טריילר שלה ללקוחות לנסיעת מבחן, כולל מסע ארוך בשנה שעברה, אך טרם הכניסה את המשאית לצי הרכבים הפעיל שלה.

טסלה עוד טרם סיפקה עדכונים רשמיים בנוגע למשאית שלה, אך לאחרונה התפרסמו מעט נתונים בנוגע ללקוחות שכבר הזמינו משאיות חשמליות. על אף מיעוט המידע ההערכה היא כי הוזמנו בין 350 ל-1,350 משאיות על ידי חברות הובלה כמו UPS, J.B. hunt ואחרות.

המשאיות של דיימלר ושל טסלה אמורות להגיע לשוק בהפרש של חודשים ספורים זו מזו. המשאיות של טסלה אמורות להגיע למשלוחים ראשונים בסוף 2020, בעוד שדיימלר ציינה שתגיע לייצור בקנה מידה מלא בתחילת 2021.

תגיות

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close