fbpx

טסלה מגיעה לישראל.

בימים האחרונים טסלה פרסמה רשימת משרות בישראל בהכנה לכניסת החברה לארץ, ממנהל חנות ועד טכנאים ומנהלי שירות – לפי הפרסום מרכז המכירות הראשון יפתח בתל אביב.

למרות החדשות המרעישות בתקופה האחרונה, כנראה שתהליך הכניסה של החברה לארץ יקח עוד זמן, וסביר להניח שטסלה תרצה לפרוס רשת של סופרצ׳רג׳רים (עמדות טעינה מהירות) לפני שהחברה תמסור רכבים בארץ, כך שהלקוח שיקבל את הרכב – יקבל את החוויה המלאה.

מעבר לעמדות הטעינה המהירות, טסלה תאלץ להתמודד גם עם הטיפול בהתקנת עמדות טעינה בבתים משותפים. נכון להיום לא קיים הסדר בחוק המטפל בנושא התקנת עמדת טעינה בבתים משותפים, ודייר המעוניין להתקין עמדה חייב לקבל הסכמה של כל הדיירים בבניין.

בישראל הקטנה אחוז האוכלסיה שגרה בבתים משותפים הוא גבוה והוא גדל בקצב משמעותי. בעיה זו מהווה את אחד החסמים בחדירה של רכבים חשמליים לישראל.

רשת עמדות טעינה מהירות

נזכיר שלאחרונה החלה להפרס רשת של עמדות טעינה מהירות בארץ, ב-110 מיקומים שונים. עמדות הטעינה שנפרסות יהיו בהספקים של 50 או 150 קילוואט. עם זאת רשת עמדות הטעינה החדשות של טסלה, המכונות Supercharger V3 מגיעות להספקים של 250 קילוואט. עוד לא ידוע האם נראה בישראל את גרסת ה-V3 או עמדות בהספקים נמוכים יותר.

רשת עמדות הטעינה המהירות מהוות חלק מהשירות שטסלה מציעה ללקוחותיה. זהו אחד האספקטים המבדלים את טסלה מחברות אחרות המוכרות רכב חשמלי, למרות שבשנים האחרונות גם יצרניות רכב באירופה החלו לפרוס רשת של עמדות טעינה מהירות.

בניגוד לאירופה ולארצות הברית – אנחנו חיים בסוג של אי קטן. הטסלה מודל 3 גרסת ה-Standrad Range ("טווח סטנדרטי") היא בעלת טווח נסיעה של 409 קילומטרים לפי תקן WLTP – בפועל בסביבות 300 קילומטרים בנסיעה בין עירונית או 370 בנסיעה משולבת – תצטרכו עמדת טעינה מהירה רק בנסיעה לאילת.

עדכון המיסוי לרכבים חשמליים בישראל

כדי לעודד מעבר לרכבים חשמליים תקנות המיסוי הירוק בארץ קובעות מיסוי נמוך יחסית על רכבים היברידים וחשמליים. בעוד מס הקניה על רכבי בנזין ודיזל – עומד על 83%, המס על רכבים חשמליים מלאים עומד על 10% בלבד.

עם זאת בתחילת השנה הקרובה צפויה להתעדכן נוסחת המיסוי ולהגביל את גובה ההטבה ל-75,000 שקלים בלבד, על מנת להקטין את גובה ההטבה על "רכבי יוקרה".

נוסחת המיסוי החדשה צפויה להעלות את מחירם של הרכבים החשמליים בארץ, כמו גם להשפיע על מחיר הרכבים של טסלה בישראל.

הגבלת הטבת המיסוי, צעד נכון?

לאור החדירה הנמוכה של רכבים חשמליים בישראל נכון לשנת 2019 ולאור נתוני זיהום האוויר הגבוה במרכזי הערים – הקטנת התמריצים בשלב הזה תפגע לרעה בחדירה של רכבים חשמליים בארץ.

דווקא עכשיו הטבת המס יכולה להשפיע לטובה על התחבורה בישראל ולהפחית את התלות שלנו בנפט, משלוש סיבות:

  1. למרות המיסוי הנמוך על רכבים חשמליים לאורך השנים, עד לאחרונה יובאו לארץ מעט מאוד רכבים חשמליים, ורשת עמדות הטעינה בארץ כמעט ולא הייתה קיימת. בשנים 2019 ו-2020 כשהשוק מתחיל להתעורר וכמות הדגמים החשמליים שמגיעים לארץ גדל בקצב יפה, להטבה יש תפקיד קריטי בדחיפת השוק קדימה.
  2. מחירם של הרכבים החשמליים צפוי לרדת לאורך השנים, בייחוד לאחר שנראה כניסה של יצרניות נוספות לתחום. ברגע שתהיה חדירה משמעותית של רכבים חשמליים, יחד עם ירידת המחירים – ניתן יהיה להגביל את גובה ההטבה ללא פגיעה במעבר לתחבורה חשמלית.
  3. בעידן בו זיהום האוויר במרכזי הערים גבוה מאוד וצפוי לעלות בשנים הקרובות מצד אחד, ובפתחו של עידן חדש מצד שני – זה הזמן של הממשלה לקחת צעד ולקדם תחבורה ירוקה.

אנו מקווים כי הבחירה להגביל את גובה ההטבה תבוטל.

תגיות

מאמרים נוספים

4 תגובות

  1. לפני שטסלה תגיע, פולקסווגן יתחילו לשווק את ID.3 שלהם.
    דגם בסיס, עם מנוע 100kWh ובטריה 45kWh צריך לעלות בגרמניה 30 אלף אירו או 130 אש"ח אחרי המסים (עד שנת 2023).
    לטסלה יהיה קשה להתחרות עם מחיר של מעל 200 אש"ח, לא כולל כמובן אוהדים שרופים של טסלה שיהיו מוכנים לקנות בכל מחיר.

    1. למה הפולקסווגן תעלה 130 אלף בעוד שטסלה תעלה מעל 200? 30 אלף יורו זה 33.3 אךף דולר, כאשר טסלה מודל 3 עולה בארה״ב 39.5 אלף דולר. הבדל של 18.5 אחוז.

      1. 30 אלף יורו בגרמניה כולל מע"מ ( 97 אלף שקל לפני מסים) + 10% מס קניה + 17% מע"מ בארץ.
        טסלה עולה 140 אלף שקל לפני מסים – הבדל של 40%
        בנוסף מיונואר 2020 יש מגבלה של 75 אלף שקל להטבת מס וטסלה דריכים להוסיף מסים מעל 10% מס קניה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close