fbpx

פולקסווגן החלה לייצר את דגם ה- ID.3 שלה

חברת פולקסווגן החלה בייצור של הרכב החשמלי שלה מדגם ID.3 במפעל שנמצא בעיר זוויקו (Zwickau) שבמזרח גרמניה. ייצור הרכב הוא של קבוצת פולקסווגן כולה ולפי פרסומי החברה, כל אחד מהמפעלים שלה מספק רכיב אחר לטובת הייצור כולו.

פולקסווגן השיקה את דגם ה- ID.3 החשמלי בחודש מאי האחרון ובתוך עשרים וארבע שעות כבר היו לה עשרת אלפים הזמנות, דבר שהיה מעבר לציפיות של החברה. כל לקוח שהזמין את הרכב בזמן ההשקה, שילם פיקדון של אלף אירו למהדורה המיוחדת של הדגם, הכולל טעינה חשמלית חינם למשך השנה הראשונה בנקודות הטעינה של פולקסווגן ברחבי אירופה.

רכב ה- ID.3 חשוב להצלחה של פולקסווגן מאחר שהחברה התחייבה למעבר לרכבים חשמליים ולכן היא לא יכולה להרשות לעצמה לטעות כאן. דגם זה אמור להיות ספינת הדגל של הרכבים החשמליים בפולקסווגן וזאת הסיבה שהחברה האיצה את הייצור כבר עכשיו ויש לה סיבה טובה להיות אופטימית. לפי הביקוש הרב ומספר ההזמנות הגבוהות של הדגם עד כה, נראה שההצלחה תגיע כאשר יחלו מסירות הרכבים במהלך שנת 2020 ויש אפילו כאלה שמשווים את הדגם הזה להצלחה של ה"גולף" במדד הפופולריות של פולקסווגן.

עבור תומאס שמל, חבר מועצת המנהלים של פולקסווגן והאחראי על קבוצת הרכיבים של החברה, הלחץ גבוה. "עבורנו, לקיחת אחריות כוללת על ההשקה של ה-  ID.3 היא גם מחויבות וגם זריקת עידוד", אומר שמל. "אנחנו ממירים את המפעלים שלנו באופן שיטתי עבור ייצור רכבים חשמליים. אנחנו הופכים מפעל מסוים למקצועי ובו בעת מפיקים תועלת משיתוף פעולה של ייצור משולב בתוך הרכיבים של הקבוצה".

כאמור, בקבוצת פולקסווגן ישנה חלוקה וכל מפעל מייצר רכיב מסוים עבור ה-ID.3. המפעל שנמצא בקאסל שבגרמניה, מייצר מערכות הנעה חשמלית לרכבים המיוצרים באירופה וצפון אמריקה והתחיל לייצר בהצלחה מערכות עבור הדגם החדש. הצפי הוא שלמעלה מחצי מיליון מערכות כאלה ייוצרו במפעל בכל שנה. בנוסף, המפעל בקאסל משתף פעולה עם מפעל סיני שנמצא בטיינג'ין ובו מייצרים מערכות הנעה חשמליות עבור השוק הסיני. על פי הערכות של פולקסווגן, שיתוף הפעולה בין שני המפעלים יניב תפוקה של למעלה ממיליון וארבע מאות אלף מערכות הנעה חשמליות החל משנת 2023, דבר שיציב את פולקסווגן כאחת מהיצרניות הגדולות ביותר בעולם של מערכות הנעה חשמליות.   

פולקסווגן ID.3 מבט מאחור כשהרכב מחובר לעמדת טעינה
.

חלקים נוספים של מערכת ההנעה החשמלית מיוצרים במפעלים שנמצאים בקרבת הערים זלצגיטר והנובר שבגרמניה וגם בפוזנן שבפולין. כל החלקים מגיעים מהמפעלים הללו אל המפעל בקאסל ושם הם מורכבים למערכת אחת מוגמרת. בנוסף למערכת ההנעה, מייצרים במפעל בקאסל רכיבים נוספים הקשורים למבנה הרכב אשר מועברים למפעל בזוויקו על מנת להשלים את הרכב כולו.

המפעל שנמצא בזלצגיטר מתמחה בייצור רכיבים למערכת ההנעה החשמלית ומגיע לכמויות גדולות בתפוקה הודות לטכנולוגיה שפותחה בפולקסווגן ומאפשרת ייצור מוגבר בפחות זמן. זהו גם המפעל שמיישם את מדיניות מקצה-עד-קצה של פולקסווגן, כלומר משלב התכנון של המוצר ועד לשלב המיחזור וכך המפעל לקח על עצמו את תהליך תכנון הסוללה לרכבים. חוץ ממנו, מתוכננים לקום שני מפעלים נוספים, האחד לייצור סוללות והשני, מפעל למיחזור בשנת 2020.  

את רוב מבנה השילדה ואת הסוללה של ה- ID.3 מייצרים במפעל שנמצא בבראונשוויג, שם מרכיבים את הסוללה ואת החומרה והתוכנה הנדרשים לתפעול שלה. מפעל זה מתמחה בייצור סוללות עבור פולקסווגן כבר כמה שנים, גם לרכבים חשמליים והיברידיים וגם למשאיות של Scania  ו- MAN. חוץ ממנו, לקראת סוף שנת 2019, מתוכנן לקום מפעל נוסף בגודל של כמה דונמים שבו ייצרו את הסוללות עבור ה- ID.3 והצפי הוא שבכל יום ייצרו בו כאלפיים סוללות אשר יעברו למפעל בזוויקו, שם יתקינו את הסוללות ברכבים שישווקו לקהל הרחב.

תגיות

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button