fbpx

טסלה משיקה תוכנית ביטוח לרכבים

חברת טסלה השיקה השבוע תוכנית ביטוח חדשה משלה, כאשר הראשונים ליהנות ממנה יהיו לקוחות טסלה בקליפורניה. לדברי טסלה, התעריפים של הביטוח לרכבים יהיו זולים יותר בכעשרים עד שלושים אחוזים משאר המתחרים והתוכנית להמשך היא להתרחב לשווקים אחרים, בינתיים ברחבי ארצות הברית.

המטרה היא להציע ללקוחות ביטוח זול יותר מזה המוצע כרגע בשוק הביטוחים בעיקר מפני שבענף הביטוח הטענה היא שחלקי החילוף של טסלה יקרים, אולם טסלה טוענת שמאחר שיש ברכבים שלה התקנים בטיחותיים כסטנדרט באופן כללי, הדבר מאפשר לה להוזיל את התעריפים. בנוסף, ישנו חיסכון נוסף בעלויות מאחר שטסלה מוכרת את הרכבים ללקוחות באופן ישיר ללא מתווכים ובפחות עבודת ניירת מצידה.

הרעיון הוא שרכישת הביטוח דרך האתר של טסלה תהיה פשוטה, קלה ומהירה ולדברי החברה תהליך הרכישה אמור לקחת בערך דקה. הלקוחות יוכלו לשלם באופן חודשי ללא עמלות או חיובים נוספים וניתן יהיה לשנות או לבטל את פוליסת הביטוח בכל עת.

בשנים האחרונות, טסלה ניסתה לבנות תוכנית ביטוח לרכבים שלה ושיתפה פעולה עם חברות ביטוח בהונג-קונג ואוסטרליה ולאחר מכן גם בארה"ב וקנדה, שם היא לא יכלה למכור ללקוחות פוליסות ביטוח בצורה ישירה בשל רגולציות חוקיות, אבל כן יכלה להמליץ על הביטוח המשותף שלה ללקוחות שרכשו רכבים. 

בשנה שעברה טסלה צירפה לשורותיה את אלכס צצנקוס, שהיה מנהל בחברת Liberty Mutual, שהיא אחת מהשותפות בביטוחים שנעשו, כדי שיוביל את חברת הביטוח של טסלה. לפני כמה חודשים ציין מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, שכל המאמצים הללו יובילו להשקה של חברת ביטוח חדשה שתבטח את רכבי החברה וכעת, לאחר עיכובים קטנים, זה קורה.

לדברי מאסק, הביטוח של טסלה יהיה זול יותר מאחר שלחברה יש גישה למידע שכל רכב שלה מייצר. כך, החברה יכולה לדעת את מאפייני הסיכון של הלקוחות שלה ואם לקוח מסוים ירצה לרכוש ביטוח לרכב, יהיה עליו להסכים לנהוג ברכב בצורה נאותה ומי שינהג בצורה פרועה, ישלם יותר על הביטוח. אולם, טסלה מבהירה שלצרכי הביטוח היא לא עוקבת אחרי הלקוחות שלה ולא אוספת עליהם מידע, לא במיקום שלהם (GPS) ולא בצילומי המצלמה ברכב.  

למרות שביטוח זול יותר נשמע מפתה, מסתבר שלבטח את רכבי טסלה עולה מעט יותר מהממוצע. בבדיקה שנערכה בארצות הברית, מודל S של טסלה היה היקר ביותר מבחינת מחירי הביטוח בשנת 2018. לשם הפרספקטיבה, כתב של המגזין Electrek אשר מתגורר בקליפורניה, בדק לאחרונה את המחירים עבור טסלה מודל 3 והשיג מחיר של מאה חמישים ושניים דולר לחודש דרך הביטוח של טסלה במקום מחיר של מאה ושמונים דולר לחודש בחברת ביטוח אחרת. אמנם זה מחיר טוב יותר, אך זו רק דוגמה אחת.

עבור טסלה, תוכנית הביטוח החדשה מקדמת אותה עוד שלב בדרך לרווחיות ברת קיימא, כלומר שהיא תנהל את כל תחום הרכבים שלה באופן מקיף. אולם, אם טסלה תצטרך לשלם עבור יותר מדי תביעות ביטוח, המהלך הזה עלול לרוקן את הרזרבות הכספיות של החברה. בינתיים נראה שטסלה צועדת בביטחון שלב אחר שלב, יוזמת ומרחיבה את השירותים שהיא נותנת לצרכנים.

תגיות

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button