fbpx

חברת ריביאן מגייסת עובדים מחברות מתחרות

ריביאן, הסטרטאפ לרכבים חשמליים שמנסה לכבוש את שוק הטנדרים החשמליים בעולם, מגייס עשרות עובדים מפורד, טסלה וחברות רכב שונות; מנכ"ל החברה מדגיש את חשיבות ההון האנושי בחברה "כששמים את קבוצת האנשים הנכונים ביחד, זה לב ההצלחה שלנו"

חברת הסטארט-אפ לרכבים חשמליים ריביאן (Rivian), גייסה לשורותיה עשרות עובדים מהחברות פורד, טסלה, Faraday Future ו-McLaren, כך לפי דיווח של המגזין The Verge שבדק מאות פרופילי לינקדאין. לאחר שהכפילה את כמות העובדים שלה בהשוואה לשנה שעברה, כיום מעסיקה חברת ריביאן שבע מאות וחמישים עובדים בכמה ערים בארצות הברית ואף פתחה סניף בבריטניה.

מספר העובדים הגדול ביותר שריביאן צדה מחברה אחרת לטובתה מגיע לחמישים כשכולם הגיעו מחברת Faraday Future. המספר הזה כולל שלושים וארבעה עובדים שהוצאו לחופש בשנה שעברה בשל קשיים כלכליים בהם נתקלה Faraday Future. בין אלה שעזבו והגיעו לריביאן, ניתן למצוא את ג'יימס צ'אן, שהוא היום סגן נשיא בריביאן וניקולס לינגנפלטר שמשמש כמנהל פיננסי שלה.   

השם החם בתעשייה שגויס לריביאן בתפקיד מנהל טכנולוגיות ראשי הוא מייק בל, שהיה סגן נשיא בחברת אפל ותרם רבות להוצאתו של האייפון לעולם. הגיוס המוצלח הזה מראה שהמירוץ להכניס לשוק הרכבים את הטנדר החשמלי הראשון לטווח ארוך, מתחמם. ריביאן מתכננת להביס חברות אחרות כמו פורד, טסלה וג'נרל מוטורס וחלק מהמהלך הוא לגייס את המומחים מהחברות הללו לטובת ריביאן.

במהלך השנה האחרונה, הצליחה ריביאן להעביר אליה עשרים עובדים מחברת פורד, כולל עובדים ותיקים. אחד מהם, הוא רנדי פרנק, שעבד עשרים ושבע שנים בחטיבת ההנדסה העולמית של פורד ועם הצטרפותו לריביאן, הפך לסגן נשיא הנדסת פנים בחברה. כך גם ברי קלדוול, שעבד בפורד שלושים ושתיים שנים כמהנדס, בייחוד על דגמי טנדר וסאב ועבר לאחרונה לעבודה מקבילה בריביאן.

ריביאן הצליחה לגייס גם עשרים וארבעה עובדים גם מחברת Mclaren, ביניהם בכירים לשעבר, חלקם עבדו שנים לא מעטות ב- Mclaren, כמו גרהם מיקס, שעבד בחברה במשך שבע עשרה שנים או אנדי ג'ונס שהיה מהנדס ראשי, שניהם עברו לריביאן בחודשים האחרונים.

טסלה גם נכנסה לרשימה עם שנים עשר עובדים שלה שעזבו אותה לטובת ריביאן מאז הקיץ הקודם וכך גם בחברת הסטארט-אפ Byton הסינית שיותר משנים עשר עובדים שלה עזבו ואפילו מחברת אפל היו שישה עובדים שעזבו ועברו גם הם לריביאן.

מה הופך את ריביאן לכל כך נחשקת שרבים וטובים עברו אליה? עובדים בריביאן טוענים שנשק הגיוס הטוב ביותר הוא דווקא מנכ"ל החברה, אר.ג'י. סקרינג', שהצליח לשכנע את העובדים לעבור לריביאן. "אנשים מגיעים לחברה ואחרי עשר דקות עם סקרינג', הם נמכרו", כך אומר מייקל מק'הייל, מנהל חטיבת התקשורת בריביאן. לדברי מק'הייל, ריביאן נמצאת בתהליך של גיוס טבעי ותמיד מחפשת אנשים עם הכישורים הנכונים.  

רכב חשמלי טנדר בצבע ירוק כהה של חברת ריביאן בשלג
Rivian R1S

בשנה האחרונה ריביאן שמה לה למטרה ליצור רכבים חשמליים בעלי טווח ארוך ויכולות ביצוע המאפשרים להם להתמודד עם תנאי שטח קשים כשהרכבים הללו גם מעוצבים יוקרתית וגם בעלי יכולת טכנולוגית גבוהה. ריביאן הציגה לראשונה את הדגמים המתוכננים שלה בנובמבר האחרון, דגמים מסוג טנדר וסאב, אשר התקבלו בחום, כשהמחיר ההתחלתי שלהם הוא כשבעים אלף דולר.

למהלך הזה הצטרפו חברות כמו אמזון, שהשקיעה שבע מאות מיליון דולר בריביאן וחודשיים אחריה, גם חברת פורד הודיעה על השקעה של חמש מאות מיליון דולר בריביאן ועל כך שריביאן עצמה תספק את הפלטפורמה הטכנולוגית לרכבים של פורד שיתוכננו בעתיד.

בשנה שעברה אמר מנכ"ל חברת ריביאן, סקרינג': "כששמים את קבוצת האנשים הנכונים ביחד, זה לב ההצלחה שלנו…כארגון, אני מבלה זמן רב במחשבה על הדרך בה אנחנו פועלים, הדרך בה אנחנו מקבלים החלטות, התרבות הארגונית בחברה וכיצד אנחנו עובדים ביחד ומייצרים סביבה שנעים להיות בה."

באווירה כזו, עם מאות העובדים שנוספו לחברה ועם גב כלכלי של מאות המיליונים שקיבלה, ריביאן מתכננת להשיק את דגמי הטנדר והסאב החשמליים שלה בשנת 2020, תזמון שנראה נפלא מאחר שכרגע, שוק הרכבים חסר בדגמים של טנדרים חשמליים אבל מתמלא יותר ויותר ברכבי סאב חשמליים.

חברות כמו טסלה, פורד וג'נרל מוטורס אמנם הבטיחו להוציא דגמי טנדר חשמליים בשנים הקרובות אולם אף אחת מהן לא הראתה דגם ממשי כזה עדיין. לעומת הטנדר החשמלי שחסר, חברות כמו מרצדס, אאודי, יגואר וטסלה מוכרות כל אחת רכבי סאב חשמליים יוקרתיים וגם יונדאי וקאיה, שיש להן דגמים זולים יותר.

תגיות

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button