fbpx

ניסאן חושפת את הקונספט לרכב העירוני החדש שלה: IMk

בעוד העולם ממתין בקוצר רוח לחשיפת SUV חשמלי מבית ניסאן , ענקית הרכב היפנית הפתיעה והציגה בתערוכת הרכב בטוקיו רכב קונספט קטן המיועד לשימוש עירוני. הרכב החדש, 100% חשמלי, מציג לדברי החברה קו עיצובי חדש שנועד להפחית מתח מהנהג.

בתחילת החודש (1/10), בתערוכת הרכב בטוקיו, ניסאן הציגה את IMk, רכב הקונספט החדש שלה המיועד לאזורים אורבניים, ומציג עיצוב כמו גם טכנולוגיה חדשה בחברה. העיצוב המינימליסטי המושפע מהתרבות היפנית, יחד עם עוצמה חשמלית משמעותית אמורים להפוך את הרכב ל"תחבורה האולטימטיבית בעיר".

בהתאם לחזון החברה ליצור תחבורה מקושרת והרמונית יותר במרחב העירוני מעצביה החליטו ללכת על קו יפני מסורתי בעיצוב של רכב עירוני רב-תכליתי – שלא היה נפוץ ביפן עד כה, ומשתלב כעת יחד עם מגמה גוברת בעולם לתכנון רכבים שכאלה.

בחברה מקווים שהרכב, המצויד בתוכנת העזר לנהיגה ProPILOT, יקדם תרבות נהיגה רגועה ומתוחכמת יותר במרחב העירוני המתחדש. "זהו עידן חדש עבור רכבים חשמליים. ניסאן IMk מיועדת להשתלב גם בנוף העירוני המתחוכם של יפן כמו גם בעיירות המסורתיות" אמר סאטורו טאי, מנהל העיצוב של ניסאן.

עדיין רק רכב קונספט

בניסאן טרם חשפו כל מידע בנוגע לביצועי הרכב או לסוללות שיניעו אותו, וציינו כי הללו יתבססו על הניסיון של החברה עם דגמי הליף. "התכנון של IMk נועד להציע חלופה חשמלית טהורה עבור לקוחות שמעוניינים ברכב שמתאים לאורח החיים במטרופולין" ציין טאי.

עם זאת, בחברה טרם התחייבו על תאריכים לחלוקה או לתחילת ההרכבה, כמו גם על עצם הרעיון שהדגם המוצג יגיע בכלל לפס הייצור. במקום זאת, סמנכ"ל החברה האחראי על שיווק עולמי, אסאקו הושינו, מציין כי העיצוב המוצג נועד לתת לעולם טעימה בנוגע לתוכניות החשמליות של ניסאן:

"הרעיון של IMk נותן הצצה אל הכיוון החדש שהתחבורה החכמה של ניסאן מתפתחת אליו. אנו מתכננים להמשיך לייצר רכבים עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר ולהמשיך להוביל בחדשות ברכב".

בחירה עיצוב מסורתי לרכבי העתיד

בחברה בחרו בעיצוב בעל מאפיינים מסורתיים יפניים – פשטניים במהותם. חלקו החיצוני של הרכב מאופיין בקווים מקבילים המקנים תחושת זרימה. לתוך העיצוב הוכנסו מוטיבים יפניים בצורה עדינה שנועדה להרגיע את המתבונן ברכב. בנוסף, נעשה שימו בצבעים המדמים נחושת – כמחווה לאמנות הנחושת המסורתית שהייתה נפוצה בתרבות היפנית.

מן הצד הפנימי, לוח המחוונים וחלקן הפנימי של הדלתות מעוצבים במינימליזם קיצוני, עם צבעים בהירים בעיקר שנועדו להשרות אווירה נינוחה. לוח המחוונים למעשה כמעט ולא קיים, והוא נטול לחצנים ומצגים מכניים, פרט למתג ההפעלה של הרכב. כל השאר, החל מצג המהירות ועד לכיוון המזגן, יוצגו כהולוגרמות בטכנולוגיה החדשה של ניסאן I2V – invisible to visible.

בנוסף, מידע חשוב בנוגע לסביבת הרכב ומסלול הנסיעה יופיעו על גבי הסמארטפון שיתחבר אוטומטית דרך בלוטות'- מגמה הולכת וגוברת גם ברכב הקונספט החשמלי החדש של אאודי, Audi AI.

גם דגם 2020 של ליף פלוס הגיע לתצוגה

IMk הוא רק אחד מתוך 14 רכבים שיוצגו במהלך אוקטובר בתערוכת הרכב של טוקיו, כאשר רובם אינם חשמליים. מבין כולם, רק הדגם החדש של ליף פלוס הוא חשמלי לחלוטין.

ליף פלוס, שהוצג השנה, מעניק טווח נסיעה גדול יותר, כמו גם ביצועים מרשימים יותר מהליף ה"וותיק", שסוגר כעת עשור בשוק והיה הרכב החשמלי הראשון שנמכרו יותר מ-400 אלף דגמים שלו. 

לפי פרסום החברה, הליף פלוס יוכל להגיע ל-458 ק"מ בכל טעינה, בעזרת סוללה יעילה בכמעט 40% מקודמתה. זאת, בהשוואה לטווח של כ-322 ק"מ בדגם הבסיסי שמגיע עם גרסת 40 קוט"ש לעומת גרסת 62 קוט"ש בגרסת הפלוס.
יחד עם מומנט חזק יותר, הליף פלוס אמור להעניק חווית נהיגה משופרת עבור הבוחרים בו. לא ברור אם הרכב החדש יגיע לישראל, אך אם כן, זה לא יקרה לפני יוני 2020. 

ומתי יגיע ה-SUV החדש?

כפי שדווח בחודש שעבר ב-Automotive News, ניסאן כבר הציגה את רכב השטח המתוכנן שלה ליבואנים שונים בארה"ב. כך החברה מצהירה למעשה כי בכוונתה לנסות ולשנות את מאזן הכוחות ברכבי השטח החשמליים ולא להישאר ברמת הקונספט, וכנראה שזה לא יקרה בעוד הרבה זמן.

פרטים מדויקים על הרכב עוד רחוקים מפרסום, אך לפי חלק מהנוכחים בתצוגה שהתקיימה, הרכב יהיה בעל טווח של 483 ק"מ, מה שמציב אותו במקום טוב באמצע בין הטווחים שהציגו טסלה (520 ק"מ למודל X) או יגואר i-PACE (380 ק"מ). לטובת ניסאן יצויין שהרכב החדש צפוי להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך קצת יותר מחמש שניות- נתון שלא רחוק מביצועי הטסלה S. 

מתי הוא ייחשף לציבור? ככל הנראה לא במהלך התצוגה בטוקיו, אלא אם החברה תבחר בגישה של פולקסווגן ותפתיע בלוחות הזמנים.

תגיות

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close