fbpx

טסלה מעלה מחירים לעמדות ה – Supercharger

לאחר עליית מחירי ההטענה בנקודות טעינה מהירות, Superchargers, בשנה שעברה בארה"ב, חברת טסלה הודיעה כי בכוונתה להעלות שוב את מחירי ההטענה בכל העולם. לצד עליית המחירים, החברה הודיעה כי החל מהראשון לפברואר כל הרכבים החדשים שימכרו לא יכללו תוכניות הטענה חינם כלל.

עליות המחירים בשנה שעברה עמדו על בין 20%-40% ובמקומות מסוימים אף הגיעו ל-100% עלייה. עליית המחירים הצפויה הנוכחית באה כחלק ממגמה לשנות את שיטת התמחור משיטה אזורית לשיטה בה כל תחנה תקבע את התמחור באופן עצמאי. בפועל מדובר בעלייה של כ-33% בעולם כולו. בניו יורק, לדוגמה, מחיר ל- kWh אמור לעלות מ 0.24$ ל-0.32$. עלייה דומה תבוא לידי ביטוי גם מחוץ לארצות הברית בכל תחנות ההטענה של טסלה.

שיטות תמחור ומבצעים שמסתיימים

שיטות תמחור מחירי ההטענה בנקודות הטענה מהירה (סופרצ'רג'ר) מתומחרות באופן שונה בעולם. בארה"ב, התמחור הוא לפי kWh. במקומות אחרים בעולם בהם לא ניתן לספק זרם ישיר, התמחור נקבע בשתי רמות: הטענה איטית והטענה מהירה, ונקבע על פי מספר דקות ההטענה. העלייה הצפויה במחירים משקפת מעבר מאסטרטגיית תמחור אזורית לאסטרטגיית תמחור מקומית (על פי תחנה) ומגיעה על רקע ניסיונות החברה לבסס שיטת תשלום בת קיימא. עם כניסת הרכבים החשמליים החברה הקימה מערך תחנות להטענה מהירה והפעילה מספר מודלים של הטענה בחינם. למודל S ולמודל X הוענקו קרדיטים להטענת 400 קילומטר לערך בשנה בהטענה מהירה מדי שנה. סידור זה הסתיים בנובמבר שנה שעברה. מודלים חדשים שנמכרים עם קוד הפנייה מחבר זכאים לחצי שנת הטענה מהירה בחינם – גם מבצע זה עתיד להסתיים בסוף החודש. רכבים שעדיין זכאים לחודשי הטענה מהירה בחינם יוכלו לממש את ההטבה.

השקעה לטווח ארוך

למרות עליית מחירי ההטענה המהירה בתחנות טסלה, עדיין מחירי ההטענה זולים באופן משמעותי ממחירי הדלק. עבור מרבית הנהגים העלייה אינה מורגשת במיוחד כיוון שהטענה שוטפת של הרכבים מתבצעת בנקודות טעינה בבית ומשקפת רק את מחירי החשמל המקומיים. הטענה מהירה בתחנות משמשת בעיקר עבור נסיעות ארוכות. הטענה בתחנותיה של טסלה לאחר עליית המחירים הצפויה עתידים להיות יקרים מתחנות טעינה אחרות, אך ברובן של יתר התחנות מדובר בהטענה איטית ולא מהירה. החברה הודיעה שבכוונתה להשקיע את הרווחים מתחנות ההטענה בהכפלת מספר התחנות הזמינות לשימוש תוך שנה: כיום פועלות 1,422 תחנות טעינה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button